Jag har flugit Turkish Airlines till och från Bangkok för ett par år sedan då det var den billigaste resan vi kunde hitta, cirka 7000 SEK i februari, och dessutom 100% intjäning på Eurobonus! Helt okej routing via Istanbul tycker jag. Den europeiska sträckan trafikerades med en 737-800 och var väl rätt standard. En kul grej att notera är att samtliga passagerare öppnar säkerhetsbältet och börjar plocka ner bagaget direkt efter landning.
För övrigt så flög vi hem samma dag som kraschlandningen i AMS, vilket skapade lite uppståndelse där hemma...
På sträckan IST-BKK så flög vi med en gammal och sliten A340, utan IFE och med osköna stolar. Ingen vidare upplevelse. Personalen ombord var inte särskilt trevlig och alert. På hemresan så hade vi turen att få åka med en av TKs Boeing 777 (då leasade från Jet Airways) vilket var den klart bästa long-haul upplevelsen jag haft i ekonomiklass. Mood lighting i taket, gott om benutrymme, bra IFE, sköna stolar, rent och fräscht plan. En toppenflygning helt enkelt! Nu tror jag att TK har ett par egna 777 med samma standard, och att de uppgraderat inredningen på de flesta av sina Airbus.
Tax free området i IST är modern och välsorterad och det är lätt att spendera några timmar här. Om man har *G-kort så kan man dessutom tillbringa några timmar i Turkish Airlines lounge, vilken sägs vara rätt speciell (jag var enbart EBS på den tiden).
För att hitta billigaste biljetten så rekommenderar jag dig att använda
Matrix - ITA Software vilket är oslagbart!