Senaste nytt

Merkostnad vid ombokning Companion ?

plover

Medlem
Hej, någon som lyckats boka om en companion med LH utan merkostnad ? verkar som om det blir ordinarie pris och tillägg - har inte bestämt mig än, men det hänger på restriktionerna i höst i Sydafrika…

Hej, någon som lyckats boka om en companion med LH utan merkostnad ? verkar som om det blir ordinarie pris och tillägg - har inte bestämt mig än, men det hänger på restriktionerna i höst i Sydafrika…

Nu får jag gissa mig fram lite baserat på rubriken och texten men uppfattar jag rätt att du har köpt en Lufthansa 2-for-1 kampanjresa någonstans i business?

Normalt är väl dessa inte flexibla men Lufthansagruppen har förlängt den flexibla ombokningspolicyn till 31:e oktober:

https://www.lufthansa.com/de/en/extended-rebooking-options

Nu får jag gissa mig fram lite baserat på rubriken och texten men uppfattar jag rätt att du har köpt en Lufthansa 2-for-1 kampanjresa någonstans i business?

Normalt är väl dessa inte flexibla men Lufthansagruppen har förlängt den flexibla ombokningspolicyn till 31:e oktober:

https://www.lufthansa.com/de/en/extended-rebooking-options

…och priset vid ombokning lär ju vara ungefär det dubbla eftersom kampanjen är avslutad. Eller?

…och priset vid ombokning lär ju vara ungefär det dubbla eftersom kampanjen är avslutad. Eller?

Det beror på när resan är bokat:

2.) All tickets issued before or on 31 July 2021, with a travel date between 01 February 2020 and 31 August 2021, can in addition be exchanged once to a new travel, including changes to your travel class, departure or destination airport *. New travel must start latest by 31 July 2022. The ticket will be recalculated and additional payment may be required if the new fare is higher. To do so, please contact our Service Center or your travel agency by 31 October 2021 and have your ticket number ready.

Contact to Service Center
If your flight is not cancelled but you would like to change your travel plans, you have the following options:

1.) You can rebook your travel date as often as you want without a change fee, except for Economy LIGHT fares and European Business Saver fares purchased after 01 August 2021. Please refer to the fare rules. An additional payment may be required if the fare for the new flight is higher. The rebooking must be made prior to the original scheduled travel date. Please go to "My Bookings" to change your travel online or contact your travel agency

Det verkar bara vara resor inom Europa som kräver repricing. Men det står säkert i det finstilta någonstans när man bokar 2-for-1 annat

Vi hade en resa till Seoul i oktober som vi fick ett ändrat anslutningsflyg mellan Muchen och Göteborg, egentligen positivt, då vi skulle komma hem 1 timme tidigare. Ringde då service center igår för att undersöka vilka möjligheter vi hade för att ändra resan, då vi misstänker att det blir svårt att komma in i Sydkorea i oktober.
Vi fick då ett alternativ att skjuta på resan, ombokning ska då ske innan 31 oktober, resan måste ske innan 31 juli nästa år. Om vi valde samma destination så skulle det inte kosta något. Om vi valde annan destination så skulle det kosta, tror han menade skillnader i skatt och bokningsklass. Jag frågade om voucher, det var också möjligt, men då till samma belopp. Jag frågade om det var möjligt att få en voucher på ”lite mer” än vad resan kostade, men det var inte möjligt. Han nämde då även full refund, vilket vi då valde. Det skulle då ta ca 15 arbetsdagar att få tillbaka pengarna på kortet.
Egentligen tror jag inte vi uppfyllde vilkoren för detta, men det var inget som jag undersökte närmare. Så nu återstår bara att få tillbaka pengarna….

Hej, kollade med LH supporten, det går bra att omboka 2-for-1 business eller first tickets, MEN du får bara tillgodoräkna dig 100% av det urspuringliga kampanjpriset. Mao, om du bokar om och det inte är en pågående kampanj är du "rökt", dvs fullpris gäller. Inte helt orimligt men du får läsa lååångt ned i det finstilta - eller ringa supporten (som fungar förvånansvärt bra vs flera andra bolag).

Toppen