Vi hade en resa till Seoul i oktober som vi fick ett ändrat anslutningsflyg mellan Muchen och Göteborg, egentligen positivt, då vi skulle komma hem 1 timme tidigare. Ringde då service center igår för att undersöka vilka möjligheter vi hade för att ändra resan, då vi misstänker att det blir svårt att komma in i Sydkorea i oktober.
Vi fick då ett alternativ att skjuta på resan, ombokning ska då ske innan 31 oktober, resan måste ske innan 31 juli nästa år. Om vi valde samma destination så skulle det inte kosta något. Om vi valde annan destination så skulle det kosta, tror han menade skillnader i skatt och bokningsklass. Jag frågade om voucher, det var också möjligt, men då till samma belopp. Jag frågade om det var möjligt att få en voucher på ”lite mer” än vad resan kostade, men det var inte möjligt. Han nämde då även full refund, vilket vi då valde. Det skulle då ta ca 15 arbetsdagar att få tillbaka pengarna på kortet.
Egentligen tror jag inte vi uppfyllde vilkoren för detta, men det var inget som jag undersökte närmare. Så nu återstår bara att få tillbaka pengarna….