Senaste nytt

Menzies Executive Lounge, Arlanda - Nya öppettider!

Tackar för svar, @doc och @FF#1 !

Jag ska göra ett sista försök på tisdag, förutsättningarna är så bra de kan vara - kommer till T5 flygvägen med SAS och har flera timmars bytestid innan Air Berlin-planet går från T2 dit jag ju kan ta airsidebussen. Räknar med minst "tveksamt" sett från loungereceptionistens sida, men kommer vara ödmjuk, trevlig, nämna att det står att jag har tillträde på ABs sida och säga att jag bara vill se hur det ser ut - vi får se hur det går :)

Jag har också på känn att Aurora-loungen är bättre, men klart man vill testa när man har chansen. Jag tycker iofs inte Aurora är något märkvärdigt vad gäller mat/dryck/"features", men oj så skönt med så mycket utrymme, en härligt överdimensionerad lounge!

Har glömt återkoppla och berätta hur det här gick - det är uppenbarligen någon högre makt som inte vill låte mig insupa atmosfären på denna heliga graal till lounge! Förra gången gick jag alltså otroligt nog fel och hamnade vid Menzies Business Lounge...dit man inte har tillträde. Hade då inte tid längre att gå rätt.
Denna gång hade jag gjort min läxa och läst på innan så jag visste precis vart jag skulle gå, så jag drar upp min smartphone med boardingkortet på...nähä, precis där och då strejkar både batteri och nätmottagning samtidigt. Första gången jag råkade ut för båda...så jag hann inte längre än till ytterdörren, sedan hade jag inte längre något boardingkort.
Får se om det blir något tredje försök...

Har glömt återkoppla och berätta hur det här gick - det är uppenbarligen någon högre makt som inte vill låte mig insupa atmosfären på denna heliga graal till lounge! Förra gången gick jag alltså otroligt nog fel och hamnade vid Menzies Business Lounge...dit man inte har tillträde. Hade då inte tid längre att gå rätt.
Denna gång hade jag gjort min läxa och läst på innan så jag visste precis vart jag skulle gå, så jag drar upp min smartphone med boardingkortet på...nähä, precis där och då strejkar både batteri och nätmottagning samtidigt. Första gången jag råkade ut för båda...så jag hann inte längre än till ytterdörren, sedan hade jag inte längre något boardingkort.
Får se om det blir något tredje försök...

Vet inte om det ingår i Agehalls 10 Budord men han (och jag) lever efter principen
att alltid ha flyg-/hotellbokningen utskriven för de fall när allt j-las och det digitala
inte vill fungera.

Vet inte om det ingår i Agehalls 10 Budord men han (och jag) lever efter principen
att alltid ha flyg-/hotellbokningen utskriven för de fall när allt j-las och det digitala
inte vill fungera.

Helt riktigt, och det har jag också nästan alltid. Nästan. Inte på den här resan naturligtvis..

inte vill fungera.

Framförallt tar det ju en smärre evighet för folk som kör med digitala boardingpass att borda. Det är skärmar som slocknar, scanners som inte läser av ordentligt, svårt att lägga mobilen på rätt ställe etc etc. Traditionella boardingkort är helt enkelt så fruktansvärt mycket enklare. De bara funkar liksom...

De mobila boardingpass man har i Passbook från Lufthansa fungerar utmärkt då man når de enkelt från låst skärm.
SAS mobila boardingpass är tämligen värdelöst då den vrider sig med skärmen.
Hur är BA? Inte provas deras mobila boardingpass ännu.

Jag har aldrig haft problem med digitalt boardingpass utom just denna gång, har provat det ibland med papper som reserv men aldrig behövt ta fram det. I detta fall var det från Air Berlin, inga problem med dem i vanliga fall, bara en Q.R.-kod som går att spara. Men det känns som om jag hade kunnat ha precis vad som helst här, något hade garanterat krånglat...nu blev det att ställa sig i skämskön vid AB:s checkin i T2, få ut ett pappersboardingkort och gå och sätta sig i Aurora och fundera över sina dumheter.

Edit: koden, inte Qatar...

Vad är det för öppettider nu? Flyger med Qatar i november och planet går 21:30. Verkar konstigt om loungen stänger flera timmar tidigare?

Vad är det för öppettider nu? Flyger med Qatar i november och planet går 21:30. Verkar konstigt om loungen stänger flera timmar tidigare?
Qatar använder numera Stockholm Arlanda Lounge (efter passkontrollen). Vill du besöka båda loungerna, och öppettiderna medger, kan du först besöka Menzies Executive med Priority Pass eller liknande för att därefter gå igenom passkontrollen till Stockholm Arlanda Lounge
Airports and lounges | Qatar Airways

Toppen