Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

Förvisso på pappret en rimlig varning, men har ännu inte sett att någon råkat för detta på riktigt. Dessutom är fortfarande (för mig) den sista meningen i deras info fullständigt obegriplig (pga att definition av lounge inte specificeras).
Loungerna är specificerade.

67aea88afe17f4fffe025eda9b7ceaec.jpg

Jag var rädd det skulle vara någon torr tråkig typ polarrulle men icke! Flera valmöjligheter både på Kallax och Arlanda, bra värde på ett goldcard om man flyger regelbundet

Jag diskuterar inte, jag berättar vad det står i villkoren :)
Det är villkoren jag tänker på också, hur det fungerar i praktiken är en helt annan sak. :)

Men min fundering kvarstår ändå… Man får väl nyttja Pontus lounge på samma dag som Espresso House?
Det jag ser skulle vara mot villkoren i så fall är Espresso House och Pontus on the go på samma dag…

Det är villkoren jag tänker på också, hur det fungerar i praktiken är en helt annan sak. :)

Men min fundering kvarstår ändå… Man får väl nyttja Pontus lounge på samma dag som Espresso House?
Det jag ser skulle vara mot villkoren i så fall är Espresso House och Pontus on the go på samma dag…
Just begreppet lounge skulle kunna betyda ingen PP-lounge samma dag som ngn form av Pontus, alt som du säger inte kombon Pontus-on-the-go och Pontus-all-in, eller Espresso House och Pontus-ngn-form. Men låt denna tolkningsdiskussion vila enl Lex GOTBOUND så sover vi bättre med samvetet. ;)

Last edited:
Just begreppet lounge skulle kunna betyda ingen PP-lounge samma dag som ngn form av Pontus, alt som du säger inte kombon Pontus-on-the-go och Pontus-all-in, eller Espresso House och Pontus-ngn-form. Men låt denna tolkningsdiskussion vila enl Lex GOTBOUND så sover vi bättre med samvetet. ;)
Hur tänker du då? Vad har AMEX lounge med PP att göra? :)

Det är väl OK att äta på Pontus lounge på ARN, ta flyget till CPH och hämta något från Expresso House där innan man fortsätter flyga vidare från CPH, eller?

Toppen