Senaste nytt

MaxPoäng, en kreditkortsguide från Eurobonus Award Planner

Kreditkortsguiden MaxPoäng riktar sig till användare som vill optimera sitt kreditkortsanvändande för att maximera bonuspoäng, statusnivåer och förmåner, särskilt inom EuroBonus-programmet och American Express Membership Rewards. Genom en interaktiv och jämförande design ger tjänsten användaren insikt i vilket kort eller vilken kombination av kort som ger bäst värde utifrån deras spenderingsvanor.

Länk: https://awardplanner.se/tools/max-poang/

1742475462360.png

1742476427451.png

Last edited:
Snyggt! Förslag på tillägg - slider för spendering via tjänster som Betalo, Billhop.

Den sliders skulle dock inte skilja sig (i intjäning) från den översta (SEK), right? Kanske inte så svårt för folk att räkna in den själv i sin spend? Eller bidrar ytterligare en slider med något annat som jag inte tänker på?

Den sliders skulle dock inte skilja sig (i intjäning) från den översta (SEK), right? Kanske inte så svårt för folk att räkna in den själv i sin spend? Eller bidrar ytterligare en slider med något annat som jag inte tänker på?
Skillnaden är väl avgifterna som tas ut av Billkill, Billo eller Betalo.

Däremot så glömde jag lägga till valutaväxlingsavgifter, så det ska jag fixa!
Den är ju lite klurig att få en bra jämförelse på eftersom korten använder olika kurser som bas. Visst man kan ju jämföra avgiftens procentsats men den får ju anses aningen felaktig då den baseras på den egna kursen och då inte speglar den verkliga relativa (alternativa) kostnaden.

Den är ju lite klurig att få en bra jämförelse på eftersom korten använder olika kurser som bas. Visst man kan ju jämföra avgiftens procentsats men den får ju anses aningen felaktig då den baseras på den egna kursen och då inte speglar den verkliga relativa (alternativa) kostnaden.

Jag vet inte om jag förstår hur du menar. Tror du inte att man får en hyfsad bra bild genom att göra ett påslag på kostnaden med den % som villkoren säger?

Jag pratar alltså om påslaget, inte kursen.

Exempel från Amex villkor: ”valutaväxlingspåslag på 2%”

Edit: syftet är alltså inte att jämföra avgifterna mellan korten, utan att få med kostnaden i summeringen.

Toppen