Senaste nytt

MaxPoäng, en kreditkortsguide från Eurobonus Award Planner

Ja precis - för att se impact på pris per poäng. Men absolut, blir mer att hålla koll på och uppdatera och förstår att det görs ideellt (och är tacksam för det).

Ja och det skulle isåfall krävas minst 3 olika sliders, eftersom dom har olika %. Sedan kan vissa kunder ha olika procent på samma tjänst.

Jag vet inte om jag förstår hur du menar. Tror du inte att man får en hyfsad bra bild genom att göra ett påslag på kostnaden med den % som villkoren säger?

Jag pratar alltså om påslaget, inte kursen.

Exempel från Amex villkor: ”valutaväxlingspåslag på 2%”

Edit: syftet är alltså inte att jämföra avgifterna mellan korten, utan att få med kostnaden i summeringen.
Min poäng är att Amex skriver 2% och SEB kort skriver 2% men min erfarenhet säger att det är billigare med Amex.

Exempel från 7 Mars

Transaktion Amex 712,94 EURO, debiterat belopp 8030,41 SEK.

Alternativ kostnad med Mastercard (SEB KORT)
8 042,65
SEK
11,280965 SEK/EUR
(inkl. 2,00 % valutaväxlingspåslag)
Europeiska centralbankens referenskurs är 10,962 SEK/EUR. Valutaväxlingspåslaget mot Europeiska centralbanken blir därför 2,91%.

Jag förstår hur du menar! Men genom att lägga på 2% kostnad för spend i utländsk valuta (på denna sida) kommer iaf att ge en hint att det inte är gratis att använda sina kreditkort i utländsk valuta. Men jag kanske ska fundera på det en vända till.

Tips på något annat tillvägagångssätt?

Kunde man göra så att det går att skriva in värdet/spend istället för att dra i markören? Funkar 1000 x bättre än på många andra sajter (varför ska det vara så pilligt att kontrollera pris eller storleksintervall på saker man vill köpa?), men jag gillar att tabba igenom fält och skriva in värdet direkt.

Toppen