Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

Big Birger

Medlem
Nja. Jag tycker nog att det verkar som att det är summan inkl. moms som ger coop-poäng.

Du får en bekräftelse i stil med nedan. Har inte varit med om att något köp missats, så här långt...

1677502218481.png
 

Maja

Medlem
Vad är bästa sättet att optimera poängintjängen till Eurobonus när det gäller Apple-prylar? Maken ska handla nya iPhone 15 och svärmor behöver ny iPad.

Är det bäst att köpa Zupergift presentkort och pricka dubbla poänghelgen med Mastercard och sedan lösa in dem på Elgiganten?

Eller finns någon bättre väg att gå?
 

Treo

Medlem
Vad är bästa sättet att optimera poängintjängen till Eurobonus när det gäller Apple-prylar? Maken ska handla nya iPhone 15 och svärmor behöver ny iPad.

Är det bäst att köpa Zupergift presentkort och pricka dubbla poänghelgen med Mastercard och sedan lösa in dem på Elgiganten?

Eller finns någon bättre väg att gå?
Det bästa borde väl vara att köpa via shoppingportalen onlineshopping.flysas.com och ”dubbeldippa” under dubbelpoänghelgen. De har bland annat komplett,se, Dustinhome och webhallen som brukar hålla ganska konkurrenskraftiga priser. 10 poäng per 100 kr, men ibland finns kampanjer med dubbla (Apple har exv denna helg).
 
Det bästa borde väl vara att köpa via shoppingportalen onlineshopping.flysas.com och ”dubbeldippa” under dubbelpoänghelgen. De har bland annat komplett,se, Dustinhome och webhallen som brukar hålla ganska konkurrenskraftiga priser. 10 poäng per 100 kr, men ibland finns kampanjer med dubbla (Apple har exv denna helg).
Just apple ger inga poäng på en hel del produkter , så läs villkoren noga

Please notice that you will not earn points on:
iPhone 15 Pro, iPhone 15 Pro Max, iPhone 15, iPhone 15 Plus, Apple Watch Series 9, Apple Watch Ultra 2, Apple Watch SE, Apple Vision Pro, Apple Pro Display XDR, gift cards, gift wrap, Apple Developer Programs, AppleCare+ monthly subscription, and shipping. Orders purchased on the Government or Veterans and Military Stores are not eligible for <Partner Site> rewards. Apple sells and ships products to end-user customers only; you may not purchase for resale. Eligible only to a customer for up to five (5) units per eligible product, except iPhone, in which case only two (2) units within a thirty-day (30-day) period are eligible.
 

pedantic

Medlem
Just för iPhone 15 så har Tre pågående förköpskampanjer tills mitten av nästa vecka.

För till exempel iPhone 15 Pro Max (ord pris 18 000 SEK) med obundet abonnemang så är rabatten/subventionen strax över 1500 SEK vid avbetalning.

Säger man upp abonnemanget med en gång och köper EuroBonus poäng för mellanskillnaden på 1500 SEK så blir det i riktigt bra med poäng för ett ”ursprungligt” köp till ordinarie pris på 18 000 SEK. :p
 

Maja

Medlem
@Treo Du får allt som oftast inga poäng hos Apple vid köpa av senare telefonen. Se villkoren!

Att dubbeldippa via shoppingportalen är trevligt som alltid och bäst hade isf varit att köpa presentkort där det är 5000 poäng/10.000 och sedan plocka ut kort från CDON och köpa via portalen. Tyvärr upplever jag många försäljare på CDON som mindre pålitliga numera. Dessutom så står det i villkoren att du ej får några poäng om du betalar med värdebevis så där gick den tanken om intet.

Så kör du via Dustin/Webhallen eller liknande så får du ca 1000 EB extra för att du köper den via portalen, sedan är det samma poäng när du betalar med kortet som på alla andra ställen.

Köper jag presentkort så får jag istället 6700 EB-poäng för köpet av presentkort plus detsamma som när jag betalar med kortet. Med andra ord, helt klart mer fördelaktigt att köpa presentkort och sedan vidare till Elgiganten.

@pedantic Avbetalning och teckna mig för ett abonnemang är inte aktuellt vid detta köp, men tack för tipset om bra kampanj.
 

Treo

Medlem
Sakupplysning: Det finns en maxgräns på 5000 poäng för Zupergift.

Jag kan bara beklaga att du inte verkar ha möjlighet att utnyttja Apples studenterbjudande som både ger lägre pris och ett presentkort (fram till 23/10)
Som skulle kunna användas exv för inköp av en iPhone redan samma helg som man köpt en iPad.
fast det upplägget är förstås i grunden mer anpassat för att spara faktiska pengar.

@Treo Du får allt som oftast inga poäng hos Apple vid köpa av senare telefonen. Se villkoren!

Att dubbeldippa via shoppingportalen är trevligt som alltid och bäst hade isf varit att köpa presentkort där det är 5000 poäng/10.000 och sedan plocka ut kort från CDON och köpa via portalen. Tyvärr upplever jag många försäljare på CDON som mindre pålitliga numera. Dessutom så står det i villkoren att du ej får några poäng om du betalar med värdebevis så där gick den tanken om intet.

Så kör du via Dustin/Webhallen eller liknande så får du ca 1000 EB extra för att du köper den via portalen, sedan är det samma poäng när du betalar med kortet som på alla andra ställen.

Köper jag presentkort så får jag istället 6700 EB-poäng för köpet av presentkort plus detsamma som när jag betalar med kortet. Med andra ord, helt klart mer fördelaktigt att köpa presentkort och sedan vidare till Elgiganten.

@pedantic Avbetalning och teckna mig för ett abonnemang är inte aktuellt vid detta köp, men tack för tipset om bra kampanj.
 

Maja

Medlem
Sakupplysning: Det finns en maxgräns på 5000 poäng för Zupergift.

Jag kan bara beklaga att du inte verkar ha möjlighet att utnyttja Apples studenterbjudande som både ger lägre pris och ett presentkort (fram till 23/10)
Som skulle kunna användas exv för inköp av en iPhone redan samma helg som man köpt en iPad.
fast det upplägget är förstås i grunden mer anpassat för att spara faktiska pengar.
Det går alldeles utmärkt att köpa flera presentkort så det är inget bekymmer.

Har tillgång till Apples EDU-priser och tackar för tipset om att kolla upp rabatten där, men tyvärr ingår ej den vanliga iPaden, utan endast PRO och Air-varianten som inte är aktuell denna gång.
 
Toppen