Senaste nytt

Maximera poängintjäning vid köp av Apple-produkter

Det här är en bra länk,
https://www.apple.com/iphone/cellular/#iphone-17-pro-max (finns motsvarande för Apple Watch osv)
man kan konstatera att modellen finns i fyra modellnummer med primärt (bara?) differentiella frekvensband.
Fn. en per region (4).

När jag för 5-7år sedan skulle köpa iPhone i USA fanns där två modelnummer där det ena var för Verizon och det andra för AT&T och den ena av dessa var identisk med den som såldes i EU/SE, lyckades trots denna kunskap "serveras" en med fel modellnummer. Lyckades dock bytas med hjälp av en kollega ett par veckor senare i Florida. Så tur i oturen. Men en anekdot som förmedlar att det är bra att vara "om sig och kring sig".
Hur sjutton vet man vilken modell man får/köper? Tanken är att köpa en som inte är knutet till något amerikanskt abonnemang.

Sverige står med under LTE-listan för:
  • Model A3523
Du verkar insatt i detta och får gärna dela med dig tips och råd vilken modell jag ska köpa om möjligt. Tack på förhand!

Hur sjutton vet man vilken modell man får/köper? Tanken är att köpa en som inte är knutet till något amerikanskt abonnemang.

Sverige står med under LTE-listan för:
  • Model A3523
Du verkar insatt i detta och får gärna dela med dig tips och råd vilken modell jag ska köpa om möjligt. Tack på förhand!
DÅ på den tiden, så fanns den modellen som "kördes" i Sverige i USA också, mot en operatör (olåst). Enl. länken så verkar inte det modellnumret som gäller för Sverige vara aktuellt i USA, alltså kommer du inte kunna få tag på en sådan där.
Man behöver stå på sig i butiken (om det mot förmoden - troligen inte finns i USA) så man får rätt modell, läsa på kartongen innan man lämnar butiken.
Någon påläst på frekvensband kanske kan "lova" att kompabiliteten är tillräcklig, men den kunskapen besitter inte jag, det första du isf. skall göra om du vill "chansa lite" är att kolla vilka frekvenser som skiljer mellan USA & EU/SE modellen.

Jag var "på väg" att planera inköp av en Apple Watch i Kina, men föll på att Kina har en model och resten av världen en annan :( (dvs fel 4/5g frekvensband)

Just AirPods Pro är ännu billigare i Japan så det får bli ett köp där under nyår!

Ska göra en jämförelse med Best Buy och se hur de står sig mot de japanska priserna

Vem har bäst pris på telefonen?
Varning! Köp inte telefonen i Japan i alla fall. De har ett obligatoriskt klickljud på hög volym när man tar bilder med kameran, går inte att stänga av. Den missen har jag gjort en gång...

Toppen