Man ser regeln mer och mer. Jag gissar att lounger försöker gardera sig. Jag kan dock inte minnas att jag blivit avvisad pga att jag varit för tidig.
Men helt klart blir det vanligare att regeln finns och lyfts fram. Jag noterar tex att sas-appen nu uttryckligen skriver 3 timmar innan avgång på en del partner lounger.
Man ser regeln mer och mer. Jag gissar att lounger försöker gardera sig. Jag kan dock inte minnas att jag blivit avvisad pga att jag varit för tidig.
Men helt klart blir det vanligare att regeln finns och lyfts fram. Jag noterar tex att sas-appen nu uttryckligen skriver 3 timmar innan avgång på en del partner lounger.
Hoppas att det där inte blir en hård regel på sas hemmabaser, är inte ofta men det händer att man dyker upp lite tidigare för att ta ett möte från loungen då och då.
Men gissar att det är flexibelt om man kommer dit med Diamond och ett leende.
Som när jag gjorde LOA i Köpenhamn många år innan det infördes. Eller vart insläppt med ett Norwegian bordingpass och fick stor sympati av personalen för situationen som mina vänner hade försatt mig i.
Igår satt jag över 6 timmar i Wellcome Lounge i Jeddah.Tidsregler i lounger är enligt min erfarenhet hårdast bevakat i Mellanöstern där många har långa layovers.
Igår satt jag över 6 timmar i Wellcome Lounge i Jeddah.