Senaste nytt

Max 3 timmar i lounger?

Aldrig råkat ut för det, använt lounger i hela världen genom både star alliance guld (när man hade det..) priority pass och lounge key. Visst, ibland nämner de att det är 3t, men aldrig blivit 'utkastad' eller nekat tillträde om jag var tidig. Men säg aldrig aldrig..

Man ser regeln mer och mer. Jag gissar att lounger försöker gardera sig. Jag kan dock inte minnas att jag blivit avvisad pga att jag varit för tidig.
Men helt klart blir det vanligare att regeln finns och lyfts fram. Jag noterar tex att sas-appen nu uttryckligen skriver 3 timmar innan avgång på en del partner lounger.

Vissa lounger galet överbefolkade och då är det nog bra för dem att kunna avvisa folk om de förväntar sig att det ska bli trångt.

Många lounger har ju dessutom tvingats stoppa folk med Priority pass pga kapacitet. Ett starkt bidragande skäl till att jag sa upp mitt PP.

Man ser regeln mer och mer. Jag gissar att lounger försöker gardera sig. Jag kan dock inte minnas att jag blivit avvisad pga att jag varit för tidig.
Men helt klart blir det vanligare att regeln finns och lyfts fram. Jag noterar tex att sas-appen nu uttryckligen skriver 3 timmar innan avgång på en del partner lounger.

Inför min kommande resa med SAS från ARN står det faktiskt ”3 timmar innan” i appen gällande SAS egen lounge.

Inför min kommande resa med SAS från ARN står det faktiskt ”3 timmar innan” i appen gällande SAS egen lounge.

Japp, här också!

IMG_7644.jpeg

Hoppas att det där inte blir en hård regel på sas hemmabaser, är inte ofta men det händer att man dyker upp lite tidigare för att ta ett möte från loungen då och då.

Men gissar att det är flexibelt om man kommer dit med Diamond och ett leende.
Som när jag gjorde LOA i Köpenhamn många år innan det infördes. Eller vart insläppt med ett Norwegian bordingpass och fick stor sympati av personalen för situationen som mina vänner hade försatt mig i.

Hoppas att det där inte blir en hård regel på sas hemmabaser, är inte ofta men det händer att man dyker upp lite tidigare för att ta ett möte från loungen då och då.

Men gissar att det är flexibelt om man kommer dit med Diamond och ett leende.
Som när jag gjorde LOA i Köpenhamn många år innan det infördes. Eller vart insläppt med ett Norwegian bordingpass och fick stor sympati av personalen för situationen som mina vänner hade försatt mig i.

Jag hoppas personligen det blir mycket hårdare. Det är på tok för många i loungerna nu. Man hade ju hoppats på att det skulle bli bättre när de lämnade Star Alliance men det blev sju resor värre istället.

Toppen