Senaste nytt

Matresa [Live]

fcx

Medlem
Det kanske är dags att lätta lite på ironifiltret, men först kan man ju fråga sig om det är någon som vill läsa en tok som äter två hamburgare på en söndag. Svaret på den frågan är:
upload_2022-9-6_21-18-51.png


Tack alla som gått in och kommit med gillanden och glada tillrop. Det gjorde resan lite enklare och roligare.

Några andra frågor med svar, för att undvika spridning av fake news:

- Är du så tokig att du åker på en resa bara för att äta hamburgare?
- Tyvärr (?) inte. ARN-HEL-TLL var det näst billigaste alternativet jag hittade för att flyga in de TP som jag saknar för BA gold utan att behöva en övernattning. Vilnius var någon hundralapp billigare, men då hade det blivit nästan tre timmar i en ATR. Helsingfors-Tallinn är en lagom lång sträcka med ATR. Hamburgare blev, så att säga, grädden på moset. Eller ett sätt att fördriva tiden istället för att sitta i loungen och slösurfa en hel dag.

- Var du trött dagen efter?
- Ja. I mitt jobb har det varit fullt normalt med att åka ut med första morgonflyget, jobba hårt hela dagen och komma hem till natten. I och med corona och neddragna tidtabeller har det nu skiftat mot att man faktiskt får en övernattning längs vägen istället. Min kropp hade glömt chocken av att resa på det sättet.

- Är du trött på hamburgare nu?
- Stekte hamburgare till middag i måndags, men det var egentligen inte planerat.

- Finns det bättre hamburgerställen än Hesburger?
- Ja. Men signaturrätten Våningsburgare går inte av för hackor.

- Har Hesburger annat än hamburgare?
- Ja, det finns broilerburgare, sallader, biltvätt och hotell.

- Heter det verkligen "osthamburgare"?
- Ja. Ost, biff och lite annat gott i en mjuk semla blir en osthamburgare i vårt östra grannland.

- Vad är rådande hamburgerrekordet?
- Hamburgare sex dagar i rad, en om dagen. På en resa Boston+New York (varannan dag lunch, varannan dag middag).

- Ångrar du något med resan?
- Skulle ha bokat taxi hem från Arlanda vid ankomst på natten. Annars ångrar jag ingenting (som vanligt).

- Tips till andra som vill göra något liknande
- Bra skor, gott humör och undvik alkohol tills man snart är hemma.

- Hur mycket tjärtabletter går det åt hemma hos fcx?
- En ask per halvår
 
Toppen