Andreas Granberg
Medlem
Det blev en slutbetalning av stughyra, samt lite liftkort och skidhyra i Vemdalen denna säsong.
Oj så snabbt. Betalade med kortet igår. REWARD POINTS och CAMPAIGN POINTS inne idag. Wow.
Fortsätter poängjagandet idag.
Har du anmält dig till kampanjen?Jag betalade i utländsk valuta igår och idag har jag bara fått in 20 REWARD POINTS. Borde jag vara orolig?
Har du anmält dig till kampanjen?
Vid tidigare kampanjer verkar de varit lite olika. Vissa såg poäng direkt, vissa fick i efterhand etc. så är nog att bevaka. Utland funkade som svenska för mig senast.Yes. Undrar om kanske utlandsbetalningar behandlas annorlunda.
Några slutsatser från mina köp runt 01.00 fredag 9 Nov (dvs nästan i torsdags):
- Aktiveringen av poängdubbleringen hängde med från mitt vanliga SAS MC till mitt nya SAS MC Premium, trots att Premiumkortet inte nådde fram och aktiverades förrän tisdag 6 Nov (sista opt-in-dagen för kampanjen var 3 Nov). Tur!
- Några av transaktionerna bokfördes tors 8 Nov och fick därmed ingen poängdubblering. Man bör alltså inte ha för bråttom!
- Ett av köpen var i EUR, där fick jag 20 reward points/100kr + kampanjdubbleringen.
- Jag beställde iPad pro från flera butiker (slut i lager överallt) med förhoppning om att någon skulle bokföra köpet på rätt datum:
- Apple.se har inte ens reserverat beloppet. De drar antagligen inte pengar från kortet förrän produkterna är i lager.
- Power.se har reserverat men inte bokfört. Här listades visserligen iPaden som i lager, men det tror jag inte på.
- Dustinhome.se reserverade beloppet direkt men det har inte bokförts. SASonlineshopping har dock registrerat 20EBp/100kr som inkommande, dock endast för kostnaden exkl. moms.
Det kan de. Jag har ringt när jag fått fel poäng och de fixade det. Kom som Correction Reward points.Blir väl att ringa och jämra sig lite nästa vecka om kampanjpoängen inte dyker upp och hoppas att SEB(?) kan göra något åt saken. Vet någon om de/kundtjänst kan efteregistrera?