Senaste nytt

Mastercardkampanj dubbla poäng 9-11 november

Har inte riktigt mycket att köpa, men förde över lite pengar till Revolut och Svenska spel.

Måste fråga er som använder Revolut, för ni över 10k om dagen?
Har en kompis som skulle flytta över 10K per dag och senare flytta tillbaka dessa till sitt bankkonto, någon annan som provat detta?

Ja notera dock att det är mot kortvillkoren att överföra till ett konto som ägs och kontrolleras av dig själv. Då riskerar du att kortet sägs upp.

Dessutom har SEB Kort en särskild skrivelse i sina kortvillkor som anger att SEB Kort har ensamt rätt att neka poäng för en eller flera transaktioner där transaktionens syfte endast är att tjäna poäng och det inte föreligger något egentligt köp i grunden.

När kortet var helt nytt sommaren 2017 var det många som utnyttjade det via Betalos sommarkampanj och överförde hundratusentals kronor och det var flera som fick hem brev där SEB Kort hotade att säga upp kortet och även begränsa eller helt ta bort möjligheten till sådana betalningar för dessa kortinnehavare. Jag hade aktat mig noga för sådant beteende.

Så snälla, låt bli att göra detta, det gör det bara sämre för alla om t.ex. Revolut, Billhop eller något annat ställe inte ger poäng längre. Om du/din kompis gör detta ändå, låt bli att dela med er om det på publika forum. :)

Själv fyller jag på mitt Revolutkonto och kommer maxa (24kkr) men inte för att tjäna poäng gratis, utan för att använda pengarna vid ett senare tillfälle för riktiga köp.

Så snälla, låt bli att göra detta, det gör det bara sämre för alla om t.ex. Revolut, Billhop eller något annat ställe inte ger poäng längre. Om du/din kompis gör detta ändå, låt bli att dela med er om det på publika forum. :)

Själv fyller jag på mitt Revolutkonto och kommer maxa (24kkr) men inte för att tjäna poäng gratis, utan för att använda pengarna vid ett senare tillfälle för riktiga köp.
Jag gör själv inte det. Jag flyttar endast över en liten summa som är överkommlig och som jag använder på Revolut såklart.

Är det fortfarande så att om man skulle råka få en återbetalning t ex pga en avbokad SAS-biljett så dras dubbla poängen pga kampanjen ?
Så har jag bittert konstaterat att det varit vid tidigare kampanjer. :oops:

/ TT

Känns lite för bra för att vara sant. Går det verkligen att sätta in pengar med kreditkort, få poäng och sedan ta ut pengarna efter en stund utan att det blir något knas?

Inser att det finns en gräns på 10 000 kr, men ändå.
Svenska spel blir arga. Folk har gjort så tidigare och då har svenska spel reagerat...

Sådär, kaffekortet laddat och presentkort på coop maxat. Känns trevligt att min poängintjäning (ej bas) på endast 3 dagar kan jämföras med dussintals longhauls i go :D

Toppen