Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

taxvalp

Medlem
Min fråga blir. Jag har SPG Gold och när jag länkade kontona blev jag även Marriott Gold Elite. Frågan är vilken nivå jag kommer att hamna på? SPG gold blir nya Gold Elite medan Marriot Gold Elite blir nya Platinum Elite. Har jag läst fel eller hur är det?

Jag är i samma sits och drar samma slutsats. Om man har SPG Gold (till exempel via Amex Platinum) är det alltså hög tid att länka kontona så att man får Marriot Gold i god tid.
 

Falcon71

Medlem
verkar ju vara väldigt lite skillnad på dom 2 olika - jag skall försöka satsa på 200.000 poäng till har 50 nätter bokade i sommar så kanske lyckas. annars kan man ju köpa upp till 50.000 poäng också
 
verkar ju vara väldigt lite skillnad på dom 2 olika - jag skall försöka satsa på 200.000 poäng till har 50 nätter bokade i sommar så kanske lyckas. annars kan man ju köpa upp till 50.000 poäng också
Hänger inte riktigt med här. Du är ju redan plat for lite så varför "satsa"?
Bättre att lägga nätter i ett annat program.
 

Falcon71

Medlem
Hänger inte riktigt med här. Du är ju redan plat for lite så varför "satsa"?
Bättre att lägga nätter i ett annat program.

Jag är plat nu, men inte plat lifetime vilket det saknas 200.000 poäng för. plat life blir ju plat premier efter 1 aug

dock är det oklart om jag måste klara det innan 1 aug / 31 aug / 31 dec
 
Jag är plat nu, men inte plat lifetime vilket det saknas 200.000 poäng för. plat life blir ju plat premier efter 1 aug

dock är det oklart om jag måste klara det innan 1 aug / 31 aug / 31 dec
Ahh. Ok.
Du skrev i ett tidigare inlägg -" vi som har plat"

I övrigt som jag förstår det så har du till 31 december på dig.
1aug är att de som redan har Gold kan "åtnjuta" den nya nivån från då
 

NiNE

Medlem
Kan man fortfarande skaffa SPG Gold genom Amex eller har de stoppat detta nu?
Det finns ingen information om att detta är tillbakadraget så vitt jag vet. Jag signade upp på Amex Platinum igår (framför allt för att få Gold på Marriott) så jag hoppas verkligen jag hinner med detta.
 

Falcon71

Medlem
Ahh. Ok.
Du skrev i ett tidigare inlägg -" vi som har plat"

I övrigt som jag förstår det så har du till 31 december på dig.
1aug är att de som redan har Gold kan "åtnjuta" den nya nivån från då
Jag trodde först också att det var 31/12 men verkar som det är 1 aug som gäller. enda chansen att få Plat premier life - sen försvinner den helt som nivå att få
 

Homer

Medlem
Interview med
David Flueck - Senior Vice President, Global Loyalty at Marriott International

vid ca 10min pratar han om status
 
Last edited:
Toppen