Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

Hmm, detta är en rätt rejäl försämring för mig som ligger kring 10-20 stays per år på dom här hotellen.

Så nu (från Augusti) krävs alltså 25 nätter för Guld, att jämföra med Hiltons som kräver 20..
Finns det något tredje program som kan vara vettigt att kika på? Lite dålig koll på hotelltäckning, men känslan är att där Starwood och/eller Marriot funnits har åtminstone alltid Hilton också funnits..

200.000 poäng från lifetime platinum. står att det ändras i augusti men också att " You can also qualify via the existing criteria through December 31, 2018" borde ju betyda att jag har året ut på mig?
I samma sits. När jag kollade igår hittade jag dock ingen högre lifetime-nivå än nya Platinum vilket är den man blir som Marriott Lifetime Guld, om jag inte förstår det fel eller varit blind?

I samma sits. När jag kollade igår hittade jag dock ingen högre lifetime-nivå än nya Platinum vilket är den man blir som Marriott Lifetime Guld, om jag inte förstår det fel eller varit blind?
IMG_0318.JPG

Ja, sorry. För mig är stay i princip lika med night. Bor nästan alltid bara en natt per ställe
Ja det är onekligen så att om man ligger i precis den kategorin så är man en av de få som faktiskt får en märkbar försämring. För i princip allt annat verkar de ju faktiskt inte alls ha försämrat så mycket som många trodde.

Det var kanske helt enkelt en orimligt bra fördel förut. Framförallt kopplat till status match till marriott gold. Men å andra sidan gav väl inte spg gold/marriott silver speciellt mycket förut?

Min fråga blir. Jag har SPG Gold och när jag länkade kontona blev jag även Marriott Gold Elite. Frågan är vilken nivå jag kommer att hamna på? SPG gold blir nya Gold Elite medan Marriot Gold Elite blir nya Platinum Elite. Har jag läst fel eller hur är det?

Toppen