Senaste nytt

Marriott Bonvoy dubbla nätter och 1000 poäng per natt tom 4 maj 2022

mha321

Medlem
Det där är så fånigt... Det enda det resulterar i är att man cancellerar befintlig bokning och bokar om, med en massa extra administration för samtliga parter.

Poängen är såklart att de slipper betala ut för de som har non refundable (en stor del av turisterna troligen) och troligen också för de flesta som har en avdelning på jobbet dom sköter bokningarna (för de vill definitivt inte ha den extra administrationen och väljer därmed bort det).

Det blir krångligare för sådana som oss som faktiskt kan tänka oss att göra sådana ombokning. Men det sparar nog rätt mycket åt dem. Och att ge dig bonus för något du redan bokat missar ju grund poängen med kampanjen, nämligen att få dig att boka nytt.
 

jerixon

Medlem
Inga direkta fällor här alls.
Bokningar när som inom perioden gäller, så längd det är stay som betalas och görs i perioden.
Screenshot_20220202_144628_com.marriott.mrt.jpg


Man går inte dubbla nätter på denna kampanj för gratis nätter. Bokningen måste göras efter man registrerat sig. Bokningen måste även göras före ett datum jag inte kommer ihåg nu. Man får läsa det finstilta. Hilton är enklast för detta med färre fällor.

Det där är så fånigt... Det enda det resulterar i är att man cancellerar befintlig bokning och bokar om, med en massa extra administration för samtliga parter.



Jag jobbar uppenbarligen i fel bransch.
 

JacobGBG

Medlem
Inga direkta fällor här alls.
Bokningar när som inom perioden gäller, så längd det är stay som betalas och görs i perioden.

Only stays made after registration will qualify toward the promotion

Stay är själva huvudet-i-kudden nätterna. Bokningstillfället nämns ej och är därmed irrelevant.

Läser en gång till nu och får nog ge dig rätt och Glenn E fel.
 

jerixon

Medlem
Bor en del på marriot och tycker oftast de har väldigt tydliga villkor.
Sen att deras kampanjer ibland inte är så användbara för mig är ju en annan sak :)
Radisson tycker jag brukar ha knepigare saker för sig.....

Only stays made after registration will qualify toward the promotion

Stay är de själva huvidet-i-kudden nätterna. Bokningstillfället nämns ej och är därmed irrelevant.

Läser en gång till nu och får nog ge dig rätt och Glenn E fel.
 

Glenn E

Medlem
Jag har väl blandat ihop det med Accor där det är väldigt lätt att missa.
Jag missade faktiskt en här genom att jag checkade in idag men såg nu att kampanjen bara gäller från 8 februari .
Jag har en Annan bokning på 21 nätter från 6 februari. Får man då 19 dubbel nätter eller hur fungerar det?
 

Valley

Medlem
Dags för lite mer Norge 2 kanske 3 nätter till, men jag vet inte om det är värt bonusen att bo på Moxy.
Så en 2-3 nätter i Stockholm också under perioden.
Tror det får bli Radisson istället så inte poängen brinner inne där
 
Toppen