Senaste nytt

Marriott Bonvoy dubbla nätter och 1000 poäng per natt tom 4 maj 2022

Glenn E

Medlem
Detta är en bra kampanj som jag tänker utnyttja. Jag byter ut Hilton Hongqiao ett tag och ska bo på Renaissance Shanghai Putio Hotel. Jag tänkte bo där 68 nätter till 4 maj. Det blir då 136 nätter och lifetime nätter på Bonvoy åker över 200.
Jag var där och tittade igår och rummen är bra och hotellet verkar trevligt.
Loungen såg också bra ut på översta våningen med balkong. Poolen är dock bara 15 meter lång.
Jag ska även bo 20 nätter på Hyatt Place för att utnyttja deras kampanj om 2022 poäng för 2 nätter upp till 20 nätter.
Hilton Hongqiao kommer bli väldigt bra men just nu renoveras det lite mycket.
Dessutom är 2500 poäng per stay som Hilton har nu inte särskilt bra om man bor länge i ett streck där.
Marriott kampanj
Promotion Central

Hyatt kampanj med fin bild av Hotel Reisen i Stockholm
https://world.hyatt.com/content/gp/en/offers/bonus-journeys.html

Hilton kampanj
Special Offers - Hilton Portfolio
 

jerixon

Medlem
Jag fick dessutom en kampanj om dubbla poäng på helger, så det lär blir ett par weekend stays under denna kampanj, bara att försöka klätta så många nätter som möjligt här på årets krav, känns som det kan vli tufft annars :p
 

JacobGBG

Medlem
Passande att jag har ett par nätter i Warsawa i Mars på Hotel Bristol. 2X kampanjer ströslas det definitivt inte med.

Tyvärr ska det nog till något mer för att man ska känna sig riktigt lojal mot Bonvoy (eller övriga program). Att kunna få ihop 50 (25 med kampanj) för platinum under en och samma kedja är riktigt avlägset fortfarande i Coronatider.
 

jerixon

Medlem
Jag tycker det är ganska simpelt om jag ser över semstrar, helger och privat resande att hålla ett program igång på högsta nivån.
Däremot de 3-4 jag snurrat de senaste 10 åren kräver ju absolut att man reser en del i tjänsten om man ska lösa, och det kan vara svårt idag såklart.
Jag själv sitter grounded i jobbet kontra resande ett par gånger i månaden normalt.

Passande att jag har ett par nätter i Warsawa i Mars på Hotel Bristol. 2X kampanjer ströslas det definitivt inte med.

Tyvärr ska det nog till något mer för att man ska känna sig riktigt lojal mot Bonvoy (eller övriga program). Att kunna få ihop 50 (25 med kampanj) för platinum under en och samma kedja är riktigt avlägset fortfarande i Coronatider.
 

JacobGBG

Medlem
Jag tycker det är ganska simpelt om jag ser över semstrar, helger och privat resande att hålla ett program igång på högsta nivån.
Däremot de 3-4 jag snurrat de senaste 10 åren kräver ju absolut att man reser en del i tjänsten om man ska lösa, och det kan vara svårt idag såklart.
Jag själv sitter grounded i jobbet kontra resande ett par gånger i månaden normalt.

På högsta nivå? Detta motsvarar 42/50/60 nätter för Hilton/Marriot/Hyatt. Låter som en hel del bara för det privata, utan ens att sprida över olika program.
 

jerixon

Medlem
Ja semester måste man ha =)
Räknar att jag har 60+ nätter hotell privat bokat såhär långt under året med weekends och planerade långresor.
Mina program är Marriot, Hilton, Radisson
Där jag haft Titanium, Diamond, Platinum under många år indeed.
Sen får man ju utnyttja kampanjer och stays osv för att lösa det hela.
Naturligtvis räknas ju awardnätter till din status och nyttjas poäng/resmål där bra så löser du merparten av status där.
Har samtliga Hilton nätter på awards iår - rollover och 20 av mina Marriot nätter bland annat.
Det går fort när man har roligt och gillar att optimera


På högsta nivå? Detta motsvarar 42/50/60 nätter för Hilton/Marriot/Hyatt. Låter som en hel del bara för det privata, utan ens att sprida över olika program.
 

Glenn E

Medlem
Man går inte dubbla nätter på denna kampanj för gratis nätter. Bokningen måste göras efter man registrerat sig. Bokningen måste även göras före ett datum jag inte kommer ihåg nu. Man får läsa det finstilta. Hilton är enklast för detta med färre fällor.
 

jerixon

Medlem
Jag vet.
Gratis nätterna är efter kampanjens slut =)

Man går inte dubbla nätter på denna kampanj för gratis nätter. Bokningen måste göras efter man registrerat sig. Bokningen måste även göras före ett datum jag inte kommer ihåg nu. Man får läsa det finstilta. Hilton är enklast för detta med färre fällor.
 

JacobGBG

Medlem
Man går inte dubbla nätter på denna kampanj för gratis nätter. Bokningen måste göras efter man registrerat sig. Bokningen måste även göras före ett datum jag inte kommer ihåg nu. Man får läsa det finstilta. Hilton är enklast för detta med färre fällor.

Det där är så fånigt... Det enda det resulterar i är att man cancellerar befintlig bokning och bokar om, med en massa extra administration för samtliga parter.

Ja semester måste man ha =)
Räknar att jag har 60+ nätter hotell privat bokat såhär långt under året med weekends och planerade långresor.

Jag jobbar uppenbarligen i fel bransch.
 
  • Gilla
Reactions: BJi
Toppen