Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

Uppföljning av min issue
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | Sida 158 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor - jag lyckas inte boka en 2-4-1 i blandade klasser.

Ringde till Tallin idag - och de påstår att det är en variant av married segments som gör att denna bokning inte går att göra- jag förstod inte helt.
Kan det vara regler för en ren SAS eurobonus resa som spökar?

Det går inte att boka den flight som jag ser är tillgänglig som del av resan...

Jag försöker en gång till innan jag ger mig.

Detaljer:
Star Alliance bokning, Swiss ut.
Hemresa bara SAS:
Miami - Oslo 9 nov Business SK956

Oslo - Arlanda 10 nov
önskad flight SK848 07:40 (tillgänglig som EB award, men inte möjlig att boka tillsammans med ovanstående flight enligt Tallinn)
Nu bokad flight SK486 13:25

Och efter mitt sista försök är jag rätt säker på att det är married segments som spökar - det är oberoende av Star Alliance och Eurobonus enligt min agent. De regler som jag fick - upprepat - förklarat för mig.

1) En ren SAS bokning i en riktning, (ev andra bolag också), som är interkontinental, måste ha tillgång till anslutningar bokningsbara i samma klass (I detta fall I-klass)
2) Tillgänglighet av dessa anslutningar kan inte bestämmas genom att söka på segmentet enbart. TIllgänglighet inom Europa är högre.
3) Dessa Married segment verkar dessutom vara klassberoende (Om min resa hade varit Premium economy från Miami hade det varit möjligt att boka)

Försökte boka Lufthansa LH827 fr CPH till FRA.
Finns i uniteds sökmotor som award.
Finns i expertflyer med. talinn kan inte boka... nån som Vet varför? Kan married segment spöka på detta?

Fotnot; testat Huaca 3 ggr.

Försökte boka Lufthansa LH827 fr CPH till FRA.
Finns i uniteds sökmotor som award.
Finns i expertflyer med. talinn kan inte boka... nån som Vet varför? Kan married segment spöka på detta?

Fotnot; testat Huaca 3 ggr.
Ibland så är det så att även om sakerna syns i båda systemen så finns det en risk att du inte kan boka det.
Ser man resan i båda systemen så är det stor sannolikhet att det går att boka men inte 100% säkert.

Har bokat CPH-SIN i F och SIN-AKL i C med SQ. Försöker byta C mot F men Tallin säger att det inte går eftersom det är married segments. Hon säger att om hon ska boka om segment 2 så måste hon "släppa" segment 1 och då går de förlorade. Är det verkligen så och går det att komma runt på nåt sätt? Har ju sett flera andra som bokat F hela vägen.

Har bokat CPH-SIN i F och SIN-AKL i C med SQ. Försöker byta C mot F men Tallin säger att det inte går eftersom det är married segments. Hon säger att om hon ska boka om segment 2 så måste hon "släppa" segment 1 och då går de förlorade. Är det verkligen så och går det att komma runt på nåt sätt? Har ju sett flera andra som bokat F hela vägen.

Jag har iaf fått motsvarande besked, när jag bokade min resa så kunde jag bara få C+C på hemvägen med min ursprungliga önskade flight från SYD. Om jag valde en alternativ flight med längre layover gick det däremot bra med C+F (så det blev den).

Jag har iaf fått motsvarande besked, när jag bokade min resa så kunde jag bara få C+C på hemvägen med min ursprungliga önskade flight från SYD. Om jag valde en alternativ flight med längre layover gick det däremot bra med C+F (så det blev den).
Gjorde du den ändringen i efterhand eller vid själva bokningstillfället? Jag har ju en bokning jag vill ändra och det är det som verkar stöka till det

Gjorde du den ändringen i efterhand eller vid själva bokningstillfället? Jag har ju en bokning jag vill ändra och det är det som verkar stöka till det

Vid bokningstillfället, men det borde inte spela ngn roll isf - SQ låter dig helt enkelt inte kombinera tillgänglighet på individuella sträckningar XXX-YYY och YYY-ZZZ på en komponent (dvs ut- eller hemresa), utan du måste boka det som är tillgängligt XXX-ZZZ oavsett om du tidigare hade en XXX-YYY bokad eller inte.

Har en Eurobonus-bokning CPH-SIN-CGK som jag vill ändra till CPH-SIN-BKK
När jag bokade var det inga married segment på utresan men nu när jag försöker boka om så påstår de att det är married segment och de kan inte bara ta bort SIN-CGK och lägga till SIN-BKK.

Finns det något sätt runt detta, eller är det verkligen married segments som spökar här?

NU åkte jag dit på Married segments...
Försökte boka en resa till Split, men tyvärr så var anslutningen från Luleå inte kombinerbar med biljetten till Split, suck!

Toppen