Uppföljning av min issue
SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2017) | Sida 158 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor - jag lyckas inte boka en 2-4-1 i blandade klasser.
Ringde till Tallin idag - och de påstår att det är en variant av married segments som gör att denna bokning inte går att göra- jag förstod inte helt.
Kan det vara regler för en ren SAS eurobonus resa som spökar?
Det går inte att boka den flight som jag ser är tillgänglig som del av resan...
Jag försöker en gång till innan jag ger mig.
Detaljer:
Star Alliance bokning, Swiss ut.
Hemresa bara SAS:
Miami - Oslo 9 nov Business SK956
Oslo - Arlanda 10 nov
önskad flight SK848 07:40 (tillgänglig som EB award, men inte möjlig att boka tillsammans med ovanstående flight enligt Tallinn)
Nu bokad flight SK486 13:25
Och efter mitt sista försök är jag rätt säker på att det är married segments som spökar - det är oberoende av Star Alliance och Eurobonus enligt min agent. De regler som jag fick - upprepat - förklarat för mig.
1) En ren SAS bokning i en riktning, (ev andra bolag också), som är interkontinental, måste ha tillgång till anslutningar bokningsbara i samma klass (I detta fall I-klass)
2) Tillgänglighet av dessa anslutningar kan inte bestämmas genom att söka på segmentet enbart. TIllgänglighet inom Europa är högre.
3) Dessa Married segment verkar dessutom vara klassberoende (Om min resa hade varit Premium economy från Miami hade det varit möjligt att boka)