Detta måste vara en bra deal för Hertz, de får bilen körd till rätt ställe och det enda de behöver göra är att betala en tank med bensin.
Den som utför jobbet får betala alla andra kostnader som uppstår. Man borde ju få betalt för att göra detta
Jag pratade häromdagen med en anställd på Hertz om vad som skulle hända om ingen nappade på freeridern inom tidsramen. Då re-routas bilen till mer "attraktiva stationer". Säg att bilen ska Malmö-Malmö-Luleå och ingen nappar eftersom ingen är blåst nog att köra Malmö-Luleå på 20 timmar. Då läggs bilen ut igen Ex. Malmö-Stockholm för att sedan prova Stockholm-Luleå. Om ingen nappar på det så kanske den läggs ut som Stockholm-Sundsvall osv. tills den slutligen når Luleå.
Om resvägen delas upp i flera freeriderresor tar det inte bara längre tid, utan Hertz får också bekosta fler tankningar. Om de hade haft generösare villkor från första början så ökar ju sannolikheten för att fler nappar och de får hem bilen snabbare och kan börja casha in på den igen. Men vad vet jag egentligen? Jag spenderade min onsdag-fredag med att åka T/R till Luleå.