Senaste nytt

Mabi - Skadad bil, säger de.

Mikael S

Medlem
Funderar själv på något liknande då jag hyr runt 30 bilar om året och är trött på att ibland betala försäkring på plats.
Läste nånstans att man har ett tak på typ 2000 euro per år och det är ju snabbt använt om de vill jävlas men å andra sidan en bra start och billig sådan.

"We will reimburse You for the Excess or repair costs up to a maximum of £6,500 (or equivalent in local currency) for any single incident. You can claim under Excess Reimbursement more than once but in total, We will only reimburse You up to a maximum of £6,500 (or equivalent in local currency) during any one annual Period of Insurance. "
 

pswe

Medlem
jag hoppades just slippa läsa den:(
är det ngn som har provat på en skada och löst det med santander??
Peppar peppar inte behövt testa. Försäkringsdelen går genom Folksam. I min utvärdering pratade jag med en produktansvarig där som bekräftade att det var en av de första försäkringarna han kände till som täckte inrikes och från första kostnadskronan. Han var givetvis partisk men gav ett intryck av att de medvetet skapat en attraktiv lösning för oss som hyr ofta och inte bara vid utrikessemestrar.
 

olo

Medlem
Välkommen hit till BC.se @daKnight !
Det är många som blir medlemmar när problem uppstår - skönt att det löste sig för dig! Hoppas att vi får se mer av dig, och att du fortsätter att bidra med din erfarenheter.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

fmansson

Medlem
"We will reimburse You for the Excess or repair costs up to a maximum of £6,500 (or equivalent in local currency) for any single incident. You can claim under Excess Reimbursement more than once but in total, We will only reimburse You up to a maximum of £6,500 (or equivalent in local currency) during any one annual Period of Insurance. "

Desto bättre det. Jag måste ha läst villkoren på någon annan site i samma bransch. Tack för förtydligande.
 

johansch

Medlem
Svenska biluthyrare verkar ju vara värre än grekiska taxiförare...

Finns det någon uthyrare som inte försöker sig på sånt här, om man skulle behöva hyra en bil här hemma? (Har inte hänt mig än så länge.)
 

fcx

Medlem
Svenska biluthyrare verkar ju vara värre än grekiska taxiförare...

Finns det någon uthyrare som inte försöker sig på sånt här, om man skulle behöva hyra en bil här hemma? (Har inte hänt mig än så länge.)

Budord nummer sju: Du blir alltid lurad av hyrbilsfirmor

Skillnaden mellan en bra och en dålig hyrbilsfirma är att hos den bra märker du inte ens att du blir lurad.
 

jonten

Medlem
Svenska biluthyrare verkar ju vara värre än grekiska taxiförare...

Finns det någon uthyrare som inte försöker sig på sånt här, om man skulle behöva hyra en bil här hemma? (Har inte hänt mig än så länge.)
Hertz Landvetter har infört något som på sikt kan bli bra och säkert få bort en hel del diskussioner.
När du kör ut bilen ur garaget så tänds typ 10 strålkastare och bilen blir filmad av många kameror, högupplösta foton på bilen lär ju kunna få tyst på en hel tjafs. Det borde fler uthyrare ta efter.
 

Valley

Medlem
Svenska biluthyrare verkar ju vara värre än grekiska taxiförare...

Finns det någon uthyrare som inte försöker sig på sånt här, om man skulle behöva hyra en bil här hemma? (Har inte hänt mig än så länge.)

Jodå. Finns allt eller rättare sagt fanns.
Haft 4 stycken som varit kanon att ha att göra med. Nu finns dessvärre inte någon av dem kvar.
 

johansch

Medlem
Jodå. Finns allt eller rättare sagt fanns.
Haft 4 stycken som varit kanon att ha att göra med. Nu finns dessvärre inte någon av dem kvar.

Måste vara svårt att konkurrera med företag som helt godtyckligt får för sig att ta ut några extra tusenlappar då och då när det "blir en repa". Det måste göra under för vinstmarginalen (som antagligen inte är särskilt bra, annars).

Hur kan det ha blivit så olika mellan t.ex. Sverige och USA?
 
Toppen