Fick detta till svar från Mabi idag.
Skickade två mail, ett spontant (blev inte så sakligt).
Samt ett där jag bestred skadan och kostnaden förknippad med den.
Så för att summera så har Mabi agerat först agerat korrekt enligt avtalet. Med undantag från att jag de missade min signatur vid den uteblivna okulärbesiktningen. Dock så misstänker jag att de finstilta friskriver dem från det i alla fall. Då jag genom att signera hyreskontraktet godkänner de allmänna villkoren. De har vid en sekundär bedömning förmodligen då de ser att jag är en återkommande kund värderat den ringa skadan och ställt det i paritet till de investeringar som görs i deras verksamhet.
Så fortsättningsvis så kommer jag hyra utav dem då jag ofta hittar bra erbjudanden som inte andra hyrfirmor matchar. Dock så kommer jag vara mer kritisk och inte enbart gå på deras bedömning utan gå tillbaks till att själv ta ett extravarv runt bilen och dokumentera som jag gjorde i början utav min hyrbilskarriär.
Tack för tips och synpunkter.
Slutet gott allting gott.
----
Hej xxx,
Tack för ditt svar.
Ansvarig för denna station sitter i möte men har möjlighet att ringa dig efter stängning, alternativt imorgon bitti om det passar dig bättre. Jag har dock fått okej från henne att inte debitera dig för dessa skador. Om du ändå vill att hon ringer upp dig, säg då till så återkommer hon snarast möjligt.
Ber om ursäkt för tidigare mail om du tar illa vid dig. Nya skador som uppkommer på bilen måste åtgärdas och jag förstår absolut att det inte är kul att höra dessa belopp. Hoppas detta beslut är glädjande för dig.
Vi önskar dig en glad fortsättning och ett gott nytt år!
Med vänlig hälsning / Best regards
xxx
MABI Hyrbilar AB
Roslagsgatan 38
113 55 STOCKHOLM
..............................................
Opening hours:
Mon - Fri 07:00 - 18:00
Lör/Sa 09:00 - 13:00
Sön/Su 15:00 - 18:00
..............................................
Tel: +46 (0)8 - 612 60 90
E-mail:
stockholm@mabi.se
Web: www.mabi.se