Senaste nytt

Möjligt att få full poäng vid cash upgrade vid gaten?

Det är inte orimlig goodwill från deras sida när man ändå lagt pengar på att uppgradera. Speciellt inte med tanke på att man får poängen om man gjorde det 48h tidigare på hemsidan. Och det framgår inte jättetydligt någonstans att man inte får extra baspoäng när man uppgraderar vid gaten. Men jag har givetvis läst här på businessclass.se och förstått att det är så det går till.

Men det enda jag frågade var om någon har testat. Om ni inte har testat behöver ni inte svara. Ok?
Fast då får man göra det 48 timmar innan på hemsidan. Jag har bestämt för mig att det har stått på hemsidan, men kommer inte åt den nu pga 404 på den nya hemsidan för uppgraderingar på SAS egna flygningar. Däremot så kommer jag åt uppgraderingar på Star Alliance-flygningar. Jag har för mig det varit likadant på egna flygningar. Så som andra beskrivit, det handlar inte om good will om du får fler poäng, utan en direkt felaktighet. Låt kundtjänst sköta riktiga ärenden istället för att testa saker som uppenbarligen är fel.

"Den ursprungligen bokade klassen gäller som grund för intjänade poäng, oavsett uppgraderingar."
Uppgradering Star Alliance - SAS

Toppen