Senaste nytt

Möjligt att få full poäng vid cash upgrade vid gaten?

Hej,

Gjorde en cash upgrade Plus -> Business vid gaten för några månader sedan. Fick 6000 poäng för Plus-bokningen som väntat men har ni någon koll på om man kan få business-poäng om man mailar kundtjänst och ber dom?

Någon som testat?

Tack på förhand
 
Jo alltså, jag har koll på hur det funkar. Trodde det framgick i min OP. Det jag undrade var om någon har testat att mejla kundtjänst och ligga på? Dom brukar ju vara generösa med att ge ut poäng.

Tack för svaren!
 
Jo alltså, jag har koll på hur det funkar. Trodde det framgick i min OP. Det jag undrade var om någon har testat att mejla kundtjänst och ligga på? Dom brukar ju vara generösa med att ge ut poäng.

Tack för svaren!
Om du vet hur det fungerar, varför skall du då maila kundtjänst och ta upp deras tid för att ligga på om något som är uppenbart fel?
 
Om du vet hur det fungerar, varför skall du då maila kundtjänst och ta upp deras tid för att ligga på om något som är uppenbart fel?

Det är inte orimlig goodwill från deras sida när man ändå lagt pengar på att uppgradera. Speciellt inte med tanke på att man får poängen om man gjorde det 48h tidigare på hemsidan. Och det framgår inte jättetydligt någonstans att man inte får extra baspoäng när man uppgraderar vid gaten. Men jag har givetvis läst här på businessclass.se och förstått att det är så det går till.

Men det enda jag frågade var om någon har testat. Om ni inte har testat behöver ni inte svara. Ok?
 
Det är inte orimlig goodwill från deras sida när man ändå lagt pengar på att uppgradera. Speciellt inte med tanke på att man får poängen om man gjorde det 48h tidigare på hemsidan. Och det framgår inte jättetydligt någonstans att man inte får extra baspoäng när man uppgraderar vid gaten. Men jag har givetvis läst här på businessclass.se och förstått att det är så det går till.

Men det enda jag frågade var om någon har testat. Om ni inte har testat behöver ni inte svara. Ok?

Jag har efterregistrerat en gate-uppgraderad biljett, och fick då enbart poäng för ursprunglig klass, som det ska vara. Skillnaden med Plusgrade 48h innan är att det är rätt mycket dyrare med cash att använda, och därmed mer rimligt att man också får poäng för uppgraderad klass. Just nu verkar Plus->Business ligga på ca 4,000SEK via plusgrade på t ex LAX / SFO, medan du i gate bara betalar ca 2,500 eller?
 
Det är inte orimlig goodwill från deras sida när man ändå lagt pengar på att uppgradera. Speciellt inte med tanke på att man får poängen om man gjorde det 48h tidigare på hemsidan. Och det framgår inte jättetydligt någonstans att man inte får extra baspoäng när man uppgraderar vid gaten. Men jag har givetvis läst här på businessclass.se och förstått att det är så det går till.

Men det enda jag frågade var om någon har testat. Om ni inte har testat behöver ni inte svara. Ok?

Det kommer inte att fungera. Visst, kundtjänst har gjort fel förr men detta ska verklige inte gå igenom. Det är otroligt många som uppgraderar vid gate, på eget initiativ eller förfrågan av disken. Det handlar inte om goodwill överhuvudtaget.
 
Jag har efterregistrerat en gate-uppgraderad biljett, och fick då enbart poäng för ursprunglig klass, som det ska vara. Skillnaden med Plusgrade 48h innan är att det är rätt mycket dyrare med cash att använda, och därmed mer rimligt att man också får poäng för uppgraderad klass. Just nu verkar Plus->Business ligga på ca 4,000SEK via plusgrade på t ex LAX / SFO, medan du i gate bara betalar ca 2,500 eller?

Jag fick betala precis lika mycket i gaten som den föreslagna summan i Plusgrade, vilket är 450€ om jag inte minns fel!

Men om det är som du säger generellt, verkar det vettigare att man inte får samma poäng
 
Toppen