Senaste nytt

Möjligt att betala in skatt via någon betaltjänst?

Lånar tråden för lite tankar, har ett Skattekonto som skall ha in lite slantar efter en såld bostad. Dock så lutar det åt att gå lottlös.

Exempel :

Skall betala in 250,000 och gör man det på tex Amex Premium (ej omgjort så 10p/100) så får man ju ynka 25,000p till EuroBonus mot en avgift på 6250kr. Det är detsamma på Amex Platinum (ej omgjort) så utdelningen blir lite kass i förhållande till tex Betalos avgift, då är det tom billigare att köpa poängen direkt av SAS.

Samtidigt kan man sno åt sig 2-4-1 nu direkt (om det går igenom på beloppet också) och få någon procent av något än hundra procent av ingenting.

Så vad gör man? Tycker ju egentligen att svaret redan står ovan, att "köpa" 25,000p för 6250kr går ju bort. Betalo var inte pigga på att sänka avgiften och på så sätt går vi båda lottlösa...

Skall vara spärrat. Men gör ett försök och meddela hur det gick

Så, en update i detta ämne.

Rakt på sak så fungerade kombon med anskaffning av Elitekort + en betaltjänst klockrent att slanta in en för mig ganska stor summa till ett ställe som på andra sidan atlanten heter IRS.

Det blev mot en viss avgift givetvis, inte stor nog att den utvecklande tourette och så här bortom den betalda fakturan och lite tid till så har det skramlat in en ansenlig mängd med Eurobonuspoäng. Allt funkade som det skulle inkl ny(a) 2-4-1 vouchers i brevlådan.

Vart la jag resväskan?

Ska också betala in en större summa till Skatteverket, privat och till Bankgiro och har ett SAS Amex Eurobonus Elite.
Kollade Betalo men man kunde inte längre betala till ett svenskt Bankgiro med AmEx.
Kommer upp i en 2-4-1 innan årskiftet om jag kan göra denna betalningen så tycker det är värt det (beroende på avgift från betalbolaget förstås).

Någon som har något tips?

Ska också betala in en större summa till Skatteverket, privat och till Bankgiro och har ett SAS Amex Eurobonus Elite.
Kollade Betalo men man kunde inte längre betala till ett svenskt Bankgiro med AmEx.
Kommer upp i en 2-4-1 innan årskiftet om jag kan göra denna betalningen så tycker det är värt det (beroende på avgift från betalbolaget förstås).

Någon som har något tips?
Billhop funkar ju fint och går att bli värvad fortfarande och få 5000kr i räkningar utan avgift.

Har inte testat, ännu, men ser ut att fungera.
Screenshot_20190802-150747_Betalo.jpg

Det fungerar tyvärr inte att överföra till konto med Amex dock.

Hej, tack för svar. Testade att betala in 200 för att kolla och det gick igenom. Tar dock en vecka innan det registreras/betalas men fick inga varningar. Hade dessvärre redan ett Billhop-konto så kunde inte bli värvad. Man loggar ju in med BankId så gick inte att skapa ett nytt konto med en ny mail.
Tycker ni att det är värt det? Kommer komma upp i en 2-4-1 om jag gör denna betalningen. Kommer kosta mig 1875:-

Skatteverket:
75 000kr
Serviceavgift
1 875 kr
Totalt att betala
76 875 kr

Hej, tack för svar. Testade att betala in 200 för att kolla och det gick igenom. Tar dock en vecka innan det registreras/betalas men fick inga varningar. Hade dessvärre redan ett Billhop-konto så kunde inte bli värvad. Man loggar ju in med BankId så gick inte att skapa ett nytt konto med en ny mail.
Tycker ni att det är värt det? Kommer komma upp i en 2-4-1 om jag gör denna betalningen. Kommer kosta mig 1875:-

Skatteverket:
75 000kr
Serviceavgift
1 875 kr
Totalt att betala
76 875 kr
Det är bara du själv som kan svara om det är värt det. Jag hade gärna köpt en voucher för 2000kr, om det är vad som krävs. Men du måste ha poäng för att utnyttja voucher etc.

Det är bara du själv som kan svara om det är värt det. Jag hade gärna köpt en voucher för 2000kr, om det är vad som krävs. Men du måste ha poäng för att utnyttja voucher etc.

Jo, sant. Jag försökte väl mest köra lite dissonans och bekräfta mitt beteende här innan jag genomför betalningen :).

Japp, har poäng , om inte annat så kommer jag att ha det nästa år när jag måste använda den.

Toppen