blomsternisse
New member
Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?
Ja det funkade på Betalo.Blomsternisse skrev:Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?Klicka för att utvidga...
Jag har i varje fall betalt in med mitt Diners via Billhop till mitt skattekonto.Blomsternisse skrev:Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?Klicka för att utvidga...
Amex på betalo fungerade för några månader sedan för en vän som behövde spendBlomsternisse skrev:Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?Klicka för att utvidga...
Du behöver inte gräma dig, Betalo spärrade Skatteverket ganska tidigt för dem som ville betala med partnerkortet Coop MedMera Mer. Med icke-partnerkort, som har betydligt högre avgift till Betalo, går det fortfarande bra.JimmyH skrev:Synd att ingen tipsade om det här före nyår då Betalo/Coop va 0% men även nu är det ju en ganska billigt sätt att skaffa poäng om man nu har kontanta medel som man kan avvara under året. Dessutom till en för tillfället ok ränta.Klicka för att utvidga...
Blomsternisse skrev:Lånar tråden lite här i liknande syfte, om man tex skall betala skatt på såld lägenhet, vet ni om PG/BG-nr för mitt skattekonto är öppet någonstans i en betaltjänst där man kan få lite poäng?Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Ja det funkade på Betalo.Klicka för att utvidga...
Obs! Betalo mfl tar ut avgift på nån procent.famhanssons skrev:Det här är jätte intressant. Jag driver HB och betalar ingen F-skatt varje månad. Det innebär alltså att jag kan betala med kort. Det borde då även fungera med årsmomsen. Således kan det bli nån miljon. Bra poäng o 2-4-1 x 2 avklarad direkt.Vilken site använder jag?Klicka för att utvidga...
Cristoffer Cedergren skrev:Obs! Betalo mfl tar ut avgift på nån procent.Klicka för att utvidga...
Kopplar man även Coop till EB? Hur många poäng får man för varje 100-lapp?kaktusen skrev:Vad jag förstår så kan man använda flertalet kreditkort. Dock inte Coop, jag har provat med detta. MC har lägre kostnad, tror det är 1.9%. Om du har ett HB så är det väl bättre att betala alla fakturor med Betalo via Coop där avgiften är 1%. Då blir det mycket poäng under ett år till en rimlig kostnad Fram till Jan 2016 var detta gratis men det var för bra för att vara santKlicka för att utvidga...
Coop MedMera Mer Kreditkort + Betalo | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resorfamhanssons skrev:Kopplar man även Coop till EB? Hur många poäng får man för varje 100-lapp?Klicka för att utvidga...
Standard är 16.7 poäng per 100 SEK. Med ett HB och hyfsad insättning blir de många poäng per år till liten kostnad.famhanssons skrev:Kopplar man även Coop till EB? Hur många poäng får man för varje 100-lapp?Klicka för att utvidga...
Florre skrev:Driver själv eget AB och betalar in moms kvartalsvis samt vinstskatt i mars varje år. Blir ju några hundratusen. Någon som vet hur Skatteverket ser på detta? Att jag betalar via mitt Amex/Betalo?Klicka för att utvidga...