Senaste nytt

Många inställda avgångar från Arlanda 2018-02-26

Flyg från Oslo ca 3 timmar sent... sen kaos i baggagehallen. Många väntat mer än 1,5 h utan att baggaget kommit. Finns ingen SAS personal på plats...
Kan man göra någon claim när baggaget aldrig kommer?

Det mest irriterande är att vi var 16 pers på flighten varav de flesta inte hade något incheckat baggage. Hade ju varit fint om vi som hade det kunde fått ta baggaget vid planet.

Jag hade två flighter igår, blev rejält stökigt både ut och hem. Morgonflyget till AGH blev rejält försenat så vi chansade och gick till gaten där boarding precis börjat på flyget till MMX. Bra jobbat av tjejen i gaten som lyckades få med oss på planet trots att hon egentligen bara skulle kunna flytta passagerare från andra flighter till samma destination. Kul med lite recognition också då hon utbrast "de är ju diamonds!"

Bättre lycka idag!

Hur ser det ut imorgon? Jag har dubbelbokat, dvs har en resa med SAS MAN-ARN och en med BA MAN-LHR-BSL. Den till Basel är den jag egentligen ska göra, men den ligger risigt till med BA och deras hantering av snöflingor.

Om min resa till Basel blir av, hur ser det ut med ombokningar hos SAS? Det har ju varit fritt på resor igår och idag.
Om min resa till Basel inte blir av, törs man resa t/r MAN-ARN utan att riskera allt för mycket problem?

Verkar som om SAS är generösa idag med på ARN. Kom väldigt tidigt för min flight till Bryssel 17.45. Frågade lite snällt i loungen om jag kunde få åka med det tidigare planet vid 15. Inga problems. Motiveringen var "idag vill de bara se till att få iväg oss". FYI så är det strålande sol idag .

Verkar som om SAS är generösa idag med på ARN. Kom väldigt tidigt för min flight till Bryssel 17.45. Frågade lite snällt i loungen om jag kunde få åka med det tidigare planet vid 15. Inga problems. Motiveringen var "idag vill de bara se till att få iväg oss". FYI så är det strålande sol idag .
Elaka SAS bokar inte om gratis idag, fick pynta mina 130 euro för avbokning :(

Toppen