Senaste nytt

Många inställda avgångar från Arlanda 2018-02-26

SAS transferdesk på airside på terminal 5 har nummerlappssystem så det är en separat kö för Star Alliance Gold/Business class passagerare där.

Personalen i incheckningen pratade om den, de sa att det nästan inte var några passagerare där (eftersom alla var landside).

I Ume var det fullt med folk i avgångshallen, SAS 13-flyg stod och väntade på en slottid, mitt 16:05-flyg hade inte lyft från Arlanda när jag gav upp och vände hemmåt en dryg timme efter normal avgångstid. Blir videokonferens av morgondagens möte istället.

Transferdesken var stängd redan vid 17, suttit i loungen sedan dess. Räknar nu med 12:05 försening totalt.

Ur allt detta har det blivit några intressanta utfall. Swiss LX1249 i morgon flygs normalt med inkommande kärra LX1248. Lätt panikkänsla ikväll insåg att jag inte det inte finns någon LX1248 i morgon. Efter lite detektivarbete inser jag att LX1254 inte vänder nosen hemåt ikväll som LX1255, men får en ca 12t natt på Arlanda och skall flyga LX1249 i morgon. Jag har bara 40min transit till LX14, men har backup på LX18 om det strular till sig. Hoppas att det är bättre i morgon.

Ur allt detta har det blivit några intressanta utfall. Swiss LX1249 i morgon flygs normalt med inkommande kärra LX1248. Lätt panikkänsla ikväll insåg att jag inte det inte finns någon LX1248 i morgon. Efter lite detektivarbete inser jag att LX1254 inte vänder nosen hemåt ikväll som LX1255, men får en ca 12t natt på Arlanda och skall flyga LX1249 i morgon. Jag har bara 40min transit till LX14, men har backup på LX18 om det strular till sig. Hoppas att det är bättre i morgon.
Vill inte vara negativ men det skall snöa även i morgon.

Toppen