Senaste nytt

Målmedveten resenär?

nilsson

Medlem
Vi får skilja på vad man gör för att man åkt någonstans, och vad man åker någonstans för att göra.

Jag har varit i 5 av top 10 högsta husen i världen, men det är inget jag skulle åka dit speciellt för.

Speciella restauranter och alpin skidåkning är nog det enda jag gjort resor specifikt för senaste åren.
 

hagmar

Medlem
Hänga på bra eller kända barer (gärna hotellbarer). Äta på bättre restauranger. Samt att shoppa kläder/skor, DOCK INGA JÄ-LA OUTLETS, det är förbjudet i min värld. Det ska helst vara i flaggskeppsbutiker.
 

Trox

Medlem
Jag brukar förboka restauranger som jag vill äta på innan jag åker.

Nästa lördag åker jag till New York, bland annat för att testa Distilled. I september blir det SFO för besök på ett par vingårdar och middagar på några trevliga restauranger.

Så för min del är det mest mat och dryck som står på schemat.

Eftersom jag namngav en restaurang så kan jag lika gärna skriva ett litet omdöme om Distilled.

Vi fick ett mycket trevligt välkomnande med en liten fördrink bestående av moonshine som serverades i ett litet glas tillsammans med ett litet glas juice. Man piggnade till kan jag säga.

Till förrätt blev det kycklingvingar och steak tatare. Båda dessa var mycket välsmakande. Min varmrätt var friterad anka. Denna serverades på en våffla med sirap. Den var väl ingen höjdare direkt.

Men jag testade en riktigt bra restaurang i Austin också. Väl värd ett besök.

Eddie V's Prime Seafood
 
Toppen