Senaste nytt

Målmedveten resenär?

Tockstew

Medlem
Jag gillar att sitta i lobbybarer på tjusiga hotell. Det säger ofta en del om staden man besöker. Det är nästan så att jag gillar det mest när jag är ensam, utan sällskap. Då hinner man snacka med bartendern, kanske ett kort samtal med en annan gäst. Förutom det så är jag intresserad av god mat så ett besök på den mest rekommenderade restaurangen ligger alltid högt på listan!
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag har två olika intressen - listar dem i oberoende ordning.

1. Shopping. Bara kläder och accessoarer som gäller när jag skriver shopping. Åker runt i världen (läs 90% Europa o Nordafrika) för att göra kap på exklusiva herrkläder. Jag har nog kartlagt stora delar av den europeiska marknaden iaf, och har hittat åtskilliga guldkorn.
Handsydda skor, skjoror, kostymer mm tröttnar jag aldrig på.

2. Kaffe / Kaféer. Är minst sagt beroende av "den svarta saften", och nästan lika fascinerad av den kultur som omger den. Finns ingenting jag mår så bra av som att avnjuta en kaffe (av olika slag) vid ett trevligt café.
På något sätt blir hela min semester förstörd om det inte finns något bra café. Det egentligen är den främsta anledningen till varför jag reser inom Europa.
Lite tilltugg till Kaffet är ju inte heller dumt!

Sedan tycker även jag om att se nya platser och äta god mat, men det gör väl de allra flesta... :)
 

Tockstew

Medlem
Det kanske är läge att dela med dig av dessa guldkorn? Eller är det som bra svampställen.......det ärvs i generationer.
 

Hasse E

Medlem
Eftersom jag samlar på vinylskivor(med detta menas musik) håller jag alltid ett extra öga på eventuella loppisar samt, givetvis, renodlade vinylaffärer. Har ett väldigt stort intresse för andra världskriget, något som tyvärr fru Hasse E inte delar. Hon är lagom road av att besöka pansarmuseér t.e.x. I övrigt kultur, många besök på olika museer blir det!
 
Eftersom jag reser mest i tjänsten så har jag inte samma möjligheter att välja anledningen till min resa. Däremot försöker jag utnyttja fritiden genom att uppleva något på den ort jag besöker.

1. Kaffe! Jag har som mål att hitta ett ställe på varje ort som har bra kaffe. Kaffe är viktigt och hotell kaffe är sällan bra utan ofta ren svart sörja som kallas kaffe. Har ett par svarta hål på min lista där jag fortfarande inte hittat riktigt bra kaffe men kan överleva på Starbucks kaffe så länge.

2. Försöka ta reda på historien om varje ort jag behöver och kanske hitta en lokal historisk plats eller ett museum.
 

Palazzi

Medlem
Det kanske är läge att dela med dig av dessa guldkorn? Eller är det som bra svampställen.......det ärvs i generationer.

Vi får ta det i PM isf - men mest för att denna tråd ska stanna "on topic" :) Några av tipsen är konkreta gällande butik, medan de flesta är tips om orter med ett mycket bra utbud.

Inte ens jag åker hundratals mil till en ort med bara en butik, och inget mer :p

PS. Ofta kan man få varor skickade till sin hemadress - när butiken väl har mått, skostorlekar dvs.
 

Holloman

Medlem
När jag inte åker med jobbet eller familjen så finns det oftast ett flygrelaterat syfte. Senast ver det en långweekend i Seattle med besök på Boeing, museum of flight samt en rundtur med Kenmore air.
 

Kiev

Medlem
Vi får ta det i PM isf - men mest för att denna tråd ska stanna "on topic"
Jeg er også interessert i gode tips.
Finnes det en tråd for gode/aktuelle shopping tilbud som passer for oss reisende?
Hvis ikke kan Palazzi kanskje starte en - dette bør være relevant for BC :D

OT: Electronics junkie= Akhiabara, Sim Lim, Fry's,... Har tilogmed hendt at man har tatt til takke med Radio Shack :cool:
 
Last edited:

Totopez

Medlem
Oavsett vad det egentliga syftet med resan är så försöker jag alltid hitta minst en bra berg och dalbana. Gärna arton, men en resa helt utan ett bra, gärna nytt, åk är oftast tråkig.
 
Toppen