Senaste nytt

LYR, Longyearbyen, Svalbard - tips?

Från: Promenera till/från flygplatsen på Svalbard. En dålig idé? | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag ska till Svalbard i slutet på februari över en helg.
Jag har kollat på skoterturer men en dag kostar runt 3-4000 NOK, längsta turen verkar vara upp mot 15 mil (om det inte står fel i beskrivningen) och varar 6-8h. En sån längre dag så tror jag det är värt det.
Hyrbil från Arctic Autorent AS en helg ligger på ca 2-2500 NOK eller 1-1500 för en dag.
Finns de ens vägar så man kan känna att man utnyttjar en bil under hyrtiden?

Jag vill göra en av dom sakerna, hade gärna gått en vandring också men har inte kollat upp det så mycket än.
Har någon lite mer aktuella tips än från 2016 ? Eller det kanske inte har hänt så mycket där uppe sen dess :p

Jag besökte Svalbard mitt i sommaren och ett av mina mål var att köra på all tillgänglig väg - vilket faktiskt blev mer än jag trodde. Men det var på sommaren det... Jag valde också att bo på campingen en av nätterna och ville hantera all transport på egen hand. I februari skulle jag inte valt vare sig camping eller hyrbil. :)

Åker själv dit om några veckor (fre-mån). Någon som har tips på bra deals för utflykt och/eller boende? Det enda jag lyckats själv är
Northern Lights weekend including hotel and activity | About Svalbard | Hurtigruten Svalbard
knappt rabatt på boendet och man får en middag på köpet. Inte häpnadsväckande bra direkt.

Jag har bara kollat på visitsvalbard sidan när jag har letat saker att göra, antog att alla större var samlade där och man inte missat någon annan

Toppen