Tidigt under kampanjen med 50% var det långt många fler destinationer än de listade man kunde boka. Under en period gick det till exempel att boka GOT/ARN-LYR t/r för 6000.
Gjorde första resan till Svalbard sommaren 2010. Rekommenderas. Osäker på om det är en sommartidtabell, men jag flög ARN-TOS-LYR dit och LYR-TOS-OSL-ARN hem. Hade förvisso gärna flugit GOT-CPH-OSL-ARN-TOS-LYR.
Vill du har tips och råd inför Svalbardtrippen är det bara att höra av sig. Kan meddela att biluthyrningen är gullig.![]()
Fick inte upp några direktflyg från ARN, så det blir KRN-ARN-OSL-TOS-LYR // LYR-OSL-ARN-KRN (mellanlandning i TOS, dock).
Vi kommer att bo på Radisson då jag som guldmedlem i Club Carlson kunde utnyttja "4 nätter betala för 2".
Tips - ja tack, gärna!![]()
jag lyckades köra till varenda vägs ände
Om du inte är hängiven vandrare kan jag verkligen rekommendera att hyra en bil. Enligt källor på webben finns det inte många kilometer allmän väg på Svalbard, men jag lyckades köra till varenda vägs ände (och lite till) med en Hyundai Tucson. Uppför serpentinvägen till radar-/väderstationeni slutet av Adventsdalen, Global Seed Vault-entrén, ut till kolhamnen, nedlagda gruvan vid Björndalen och alla andra unika platser. Betalade NOK850/dygn.
Mary Ann's Polarrigg om kvällen kan rekommenderas.
Start - Arctic Autorent AS
(OT, förlåt!) Kommer man så långt ut att man behöver vara beväpnad?