Senaste nytt

Lynk & Co: delning/bilpool

airac

Medlem
Jag står också på listan. Det som lockar mig är att de har ett enkelt system att dela bilen. Jag som nästan inte kör alls i veckorna eller under vintermånaderna annat än flyttar runt den när det är städdag hoppas kunna finansiera stora delar av hyran med att andra använder den.
Samma här. För några månader sedan angav vi önskemål om leverans i maj. Vi har inte hört ett ljud om någon leverans men får fortsatt reklam mail…
 

Johanna

Medlem
Samma här. För några månader sedan angav vi önskemål om leverans i maj. Vi har inte hört ett ljud om någon leverans men får fortsatt reklam mail…
jag har anmält behov från september. Mitt nuvarande avtal går ut sista augusti. Men annars löser jag det.
 

P-L

Medlem
Anmälde mig i april i hopp om att få en till sommaren men när jag pratade med kundtjänst häromdagen så sa de att jag mest troligt inte skulle få något förrän långt efter sommaren. Troligtvis oktober/november.
 

Tolle

Medlem
Vi har tänkt att hyra bil i +1 månad i sommar, och jag har kollat runt utan att hitta något bra.

Sen läste jag här om Lynk o Co. Är det någon som har någon erfarenhet?
Jag har räknat lite och om man tar en månadshyra, så betalar man 5500 SEK för 125 inkluderade mil.

Sedan kostar det 1,50 SEK/km. Säg att man kör 100 mil extra. Då landar man på totalt 7000 SEK för en månad.

Det känns ju nästan för bra. Vad är haken?
Vad jag förstått heter bilmodellen Lynk o Co 01. Det kanske är den som är haken...?

Någon som har erfarenhet?

Har kikat på just detta med en polare som fick tilldelning i första omgången (men tackade nej till slut) och det föll bland annat på att de tar en återlämningsavgift på 3500kr vid hyrans slut. Då blir det genast mycket dyrare att hyra kort tid.

"10.4 KOSTNADER FÖR RETURER

Som nämnts ovan kommer Du att behöva stå för kostnaden för returen. Detta gäller även när Du använder den av Lynk & Co tillhandahållna returtjänsten. Den ungefärliga kostnaden för att returnera en M2M-Bil är för närvarande tre tusen fem hundra SEK (SEK 3500)."

Regler och villkor för månadsbaserade medlemskap
 

Tonton

Medlem
Jag har stått på väntelistan sedan februari, och fick precis detta mailet:

I korthet: "Vi siktar på att bilen levereras innan slutet av september".

Själv orkade jag inte vänta, utan gick och köpte en bil istället.

Screenshot 2021-05-27 at 19.16.06.png
 

Johanna

Medlem
Jag har stått på väntelistan sedan februari, och fick precis detta mailet:

I korthet: "Vi siktar på att bilen levereras innan slutet av september".

Själv orkade jag inte vänta, utan gick och köpte en bil istället.

Visa bifogad bild 118550
Vad är det för frågor du behöver fylla i?

Jag fick också liknande mail men inget formulär och med leverans innan september skriver dom. Jag har ju meddelat dom att jag inte vill ha innan september. Signade mig nog innan feb men kommer inte ihåg säkert,
 

airac

Medlem
Jag har stått på väntelistan sedan februari, och fick precis detta mailet:

I korthet: "Vi siktar på att bilen levereras innan slutet av september".

Själv orkade jag inte vänta, utan gick och köpte en bil istället.
Jag ställde mig i kö så tidigt som oktober i fjol, fått samma mail som Tonton. Början av detta år fick jag ett kort formulär med fråga om färg (blå), motor (mild-hybrid) och önskad leveransmånad (maj).
 

matado

Medlem
Jag fick samma mail som Tonton ovan kl 18:51 idag.
Anmälde mitt intresse kl 8:30 imorse efter att jag läst denna tråd.
Dvs, endast 10 timmar i kö innan information kom om leverans innan September.
(Frågorna var bara Adress samt vilken månad man helst villa ha bilen, gick att välja från Juli 2021)
 
Toppen