Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

Nästa veckas torsdag 11OCT VAA-HEL samt HEL-CPH besked idag om lyckad uppradering (7 dygn innan avresa). Bokningsklass Z. Detta är min 25:e uppgradering av 25 möjliga med Blue1...Mera miles till kontot:)

Hur mycket extra kostar det? Dvs vad ger du för OT på Blue1?
Funderar på CPH-HEL - HEL - VAA - HEL - CPH som milerun tillsammans med PiointBoostern (kan man få till det på en dag tro)

Vad tjänar du i eurobonus på Z?

OT priser på Blue1 brukar vara följande:
VAA-HEL 25€ + 3€
HEL-CPH 49€ + 3€, om du uppgraderar båda brukar man få 10€ rabatt. HEL-CPH är den dyraste av destinationerna att uppgradera. Finns ju också direktflyg VAA-CPH som brukar ligga på 35€+3€, lika som VAA-ARN samt ARN-HEL. OSL-HEL ligger även den på 49€

Bokningsklassen blir Z och den tjänar man precis som hos SAS 1000 EB poäng(+15%/+25%)
Du kan bra göra en MR på en dag CPH-HEL-VAA-HEL-CPH, priset en vardag ligger på ca 200€ i economy

OT priser på Blue1 brukar vara följande:
VAA-HEL 25€ + 3€
HEL-CPH 49€ + 3€, om du uppgraderar båda brukar man få 10€ rabatt. HEL-CPH är den dyraste av destinationerna att uppgradera. Finns ju också direktflyg VAA-CPH som brukar ligga på 35€+3€, lika som VAA-ARN samt ARN-HEL. OSL-HEL ligger även den på 49€

Bokningsklassen blir Z och den tjänar man precis som hos SAS 1000 EB poäng(+15%/+25%)
Du kan bra göra en MR på en dag CPH-HEL-VAA-HEL-CPH, priset en vardag ligger på ca 200€ i economy

Tack för infon!!

Glömde en sak, se till att du bokar med KFXXX som flygnummer. Jag skulle göra en OT åt en kompis på samma flyg som mig VAA-HEL-CPH, han hade bokat via wideroe och hade SKXXXX som codeshare och när jag skall göra OT så står det att detta ej är möjligt att uppgradera

Glömde en sak, se till att du bokar med KFXXX som flygnummer. Jag skulle göra en OT åt en kompis på samma flyg som mig VAA-HEL-CPH, han hade bokat via wideroe och hade SKXXXX som codeshare och när jag skall göra OT så står det att detta ej är möjligt att uppgradera

Tack, det trodde jag att man skulle göra men det är skönt att påminnas!
Jag ser att det finns vissa KF flyg, som opereras av andra, går dessa att OT'a förutsatt KF nummer?

Jo, Golden Air går bra. Har även lyckats på HEL-MUC när KF flög den rutten och sammarbetade med Augsburg Airwaus samt DAT...

Blir ev nordamerika om någon vecka, øver atlanten ser det just nu ut att bli OSL-EWR alt ARN-ORD, någon som tror sig veta vart det kan vara lættast att få igenom en option town?

Blir ev nordamerika om någon vecka, øver atlanten ser det just nu ut att bli OSL-EWR alt ARN-ORD, någon som tror sig veta vart det kan vara lættast att få igenom en option town?

Återigen - ingen vet. Men vi gissar att det kan vara enklare när M/Y är fullt. Det är dock ingen garanti. Min erfarenhet är att ARN-ORD är i särklass enklast att få igenom OT på. Tror jag har 5/6 eller så på den rutten och chefen fick igenom både ut- och hemresan M->C för en vecka sedan.

Toppen