Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

Uppgraderad till Z med blue1 från Arn-hel idag. Service minst sagt dålig, men fler poäng! Fick reda på att uppgraderingen från hel-Arn på fredag också gått igenom.

Hur är det nuförtiden med Blue1, är det Z man blir uppgraderad till (dvs 200% poäng) eller B (150%)?

Japp, stämmer. Z och 200%.

Lite OT kanske, men jag förstår inte hur Blue1 tänker.
De säljer biljetter som kallas "Premium" och "Business". Priset för Business är väldigt högt, men vad får man?

Som jag förstår det så finns det bara "Eco Extra"=Premium på deras flygningar...

Ingen varm mat, inget blockerat säte m.m...

Så, hur skilljer man på Premium och Business? Är det bara genom mer flexibilitet och mer bonuspoäng?

//Christopher

Lite OT kanske, men jag förstår inte hur Blue1 tänker.
De säljer biljetter som kallas "Premium" och "Business". Priset för Business är väldigt högt, men vad får man?

Som jag förstår det så finns det bara "Eco Extra"=Premium på deras flygningar...

Ingen varm mat, inget blockerat säte m.m...

Så, hur skilljer man på Premium och Business? Är det bara genom mer flexibilitet och mer bonuspoäng?

//Christopher[/QUOTE]

Har tänkt samma sak många gånger. Jag tror det är som du säger mer flexibilitet samt ev bonuspoäng.
Businessclass biljetterna är väldigt dyra men kan tilläggas att Optontown är här ett bra alternativ.
Har ansökt via det ca 20 gånger och det gått igenom varje gång. När dom lätt kan ordna med mera säten i Premium (läs:flytta bak skylten med Premium på nackstödet) så går det ju fint.

Inta skandinavien är servicen samma som Eco Extra hos SAS. Europa flygningarna serveras varm mat

Fick för 5min sedan ett mail från Optiontown att mitt försök till uppgradering från Eco Extra till Business med SK973 imorgon hade gått igenom :D:cool:

Flygbolag: airBaltic (BT)
Rutt: RIX-CPH
Ursprungskabin: Ekonomi
Uppgraderad kabin: Affärsklass
Antal passagerare: Oklart
När: 20121008 (BT139)
Status hos något flygbolags bonusprogram: Ingen alls (om vi talar om BalticMiles...)
Bokningsklass på biljetten: L
Kostnad: 75 EUR p.p., totalt 156 EUR
Ursprungligt biljettpris: (inkl. CPH-RIX) 89 EUR p.p., totalt 178,26 EUR
Besked om uppgradering: 20121004 (drygt fyra dygn innan avresa)

Första försöket, lyckades direkt.

Nästa veckas torsdag 11OCT VAA-HEL samt HEL-CPH besked idag om lyckad uppradering (7 dygn innan avresa). Bokningsklass Z. Detta är min 25:e uppgradering av 25 möjliga med Blue1...Mera miles till kontot:)

Toppen