Senaste nytt

Lyckade uppgraderingar via Optiontown

20120317 Köpenhamn - Shanghai/Pudong SK997 uppgraderad med Optiontown för EUR169 från Economy Extra till Business. Fick bekräftelsen först 5 timmar innan utsatt avgångstid. VId check-in var jag siste person att checka in, fullsatt i business klass, således
inga val för seating, det blev 7A.

Så håller vi tummarna för att hemresan skall lyckas gå igenom också, 20120328.

Detta var mitt andra tillfälle med att utnyttja optiontown.com hittills 100%, 2 av 2 alltså!

Ganska lurigt att förstå det här... Men som sagt det är väl inte meningen att man skall det!

Har en B (Y+) från Shanghai - Copenhagen imorgon, fick just ett besked från Option Town att det inte belv en upgrade denna gång.

Samtidigt ringde jag till SAS (+46-770-727727) för att se om det finns platser i C (business) ifall man skulle vilja uppgradera (förfrågan)
vid check in...

Då säger de att det finns mer än 10 platser i (C) Business lediga just nu...

Skumt ?

Har en Shanghai-resa bokad i april. Ansökte om uppgradering, både till economy extra och business. Återkommer med resultat!

137 euro inkl. OTs avgift. 285 till business. Fick biljetten för 4600 om jag inte minns fel, så det känns väldigt prisvärt oavsett hur det går. :cool:

Jag tycker att den intressantaste uppgraderingarna skulle vara från Economy direkt till C klass på SAS longhaul samt även economy direkt till C klass inom europa (typ London, Paris).

-Någon som har statstik på hur bra det går att uppgradera direkt från economy till business på ARN-EWR?

-Vad kostar det att uppgradera inom Europa från economy till business på t.ex. ARN-LHR?

Toppen