Senaste nytt

Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

Iofs inte samma poängintjäning som kreditkortet men utmärkt som ett komplement och att kunna få poäng på vardagsinköp utan att hela tiden använda kreditkortet och nu när jag pga av stora köp i slutet av förra månaden, inte kan använda SAS MC innan dessa ”värkt ut”…så är ett ”vanligt debetkort” bra att ha! Mitt vanliga bankkort ger 0 poäng per 100 Kr…
Tips till dig:
Skippa ditt betalkort hos banken, och välj ett gratis i stället någon annan stans.
Dumpa din bank där internetbank kostar. Varför betala för något som man kan få gratis...

• Gilla
Reactions: hco
Måste man skaffa ett fysiskt kort för att tjäna Eurobonuspoäng? Jag är nöjd med det virtuella Lunar Eurobonus-kortet, men varje gång jag kollar intjänade poäng så omdirigeras jag till sidan där det står:
"Nästan där
Slutför dessa steg för att börja tjäna SAS Eurobonus-poäng med Lunar
(Checkmark) Aktivera SAS Eurobonus Lunar
(Checkmark) Anslut konto
(Ingen checkmark) Skaffa kortet. Beställ ditt SAS Eurobonus Lunar-kort. Du kan välja mellan ett fysisk kort eller ett digitalt".

Jag gjorde ett köp idag (som förvisso fortfarande står som reserverat) men mitt Eurobonus-saldo är noll och det står "Inga transaktioner än" på listan över Eurobonusgrundande transaktioner i Lunar-appen.

Måste man skaffa ett fysiskt kort för att tjäna Eurobonuspoäng? Jag är nöjd med det virtuella Lunar Eurobonus-kortet, men varje gång jag kollar intjänade poäng så omdirigeras jag till sidan där det står:
"Nästan där
Slutför dessa steg för att börja tjäna SAS Eurobonus-poäng med Lunar
(Checkmark) Aktivera SAS Eurobonus Lunar
(Checkmark) Anslut konto
(Ingen checkmark) Skaffa kortet. Beställ ditt SAS Eurobonus Lunar-kort. Du kan välja mellan ett fysisk kort eller ett digitalt".

Jag gjorde ett köp idag (som förvisso fortfarande står som reserverat) men mitt Eurobonus-saldo är noll och det står "Inga transaktioner än" på listan över Eurobonusgrundande transaktioner i Lunar-appen.
Nej, digitalt räcker. Om transaktionen är reserverad så får du inga poäng. Poäng får du givetvis bara på transaktioner som gått igenom.

Jag får poängen direkt vid köp.
7376aa6e2b46ec1a82845d0abbe62c72.png

c5b10f85b2cbe1d29dcb02636596479c.png

Ni som valde att beställa ett fysiskt kort, hur lång tid tog det innan ni hade möjlighet att göra online-köp? Dök kortuppgifterna upp direkt i appen eller fick ni vänta tills kortet kom i brevlådan?

Kortet kom på några dagar, tror kortuppgifterna fanns direkt. Men varför inte ta ett virtuellt medans du väntar?
Allt jag ville var att få ett virtuellt Eurobonus-kort så jag beställde ett enligt instruktionerna i appen. Det visade sig att jag fick inga Eurobonuspoäng när jag använde kortet och jag blir påmind om att slutföra steg 3 (skaffa virtuellt eller fysiskt kort) varje gång jag kollar mitt Eurobonussaldo i Lunar-appen. Igår ringde jag supporten och frågade vad som försiggick och då visade det sig att jag har fått ett vanligt (icke-Eurobonus) kort! De kunde inte byta kort åt mig och bad mig beställa ett virtuellt Eurobonus-kort på nytt i appen, men gör jag det så påtvingas jag att uppgradera mitt abonnemang och betala en månatlig kostnad (utöver Eurobonus-avgiften). Givetvis lovade de att ringa tillbaka senare under samma dag, vilket de så klart inte gjorde. Jag kan tillägga att de var inte sena med att dra Eurobonus-avgiften, inga problem där alltså... Jag behöver göra ett större inköp snarast så det brinner lite i knutarna.

Allt jag ville var att få ett virtuellt Eurobonus-kort så jag beställde ett enligt instruktionerna i appen. Det visade sig att jag fick inga Eurobonuspoäng när jag använde kortet och jag blir påmind om att slutföra steg 3 (skaffa virtuellt eller fysiskt kort) varje gång jag kollar mitt Eurobonussaldo i Lunar-appen. Igår ringde jag supporten och frågade vad som försiggick och då visade det sig att jag har fått ett vanligt (icke-Eurobonus) kort! De kunde inte byta kort åt mig och bad mig beställa ett virtuellt Eurobonus-kort på nytt i appen, men gör jag det så påtvingas jag att uppgradera mitt abonnemang och betala en månatlig kostnad (utöver Eurobonus-avgiften). Givetvis lovade de att ringa tillbaka senare under samma dag, vilket de så klart inte gjorde. Jag kan tillägga att de var inte sena med att dra Eurobonus-avgiften, inga problem där alltså... Jag behöver göra ett större inköp snarast så det brinner lite i knutarna.
Jag har liknande problem, har ett Ultimate kort och även ett Eurobonuskort båda virtuella. Jag betalar med det virtuella EB kortet 2-3 gånger nu men ser absolut inga poäng likt hur andra användare ser i sina transaktioner.....

Toppen