MLG55
Medlem
Under utforska kan du se dina poäng, iallafall jag kan se detHar någon sajnat upp och gjort något poänggrundande köp? Syns det klart och tydligt i appen hur många poäng man har tjänat hittills, eller?
Under utforska kan du se dina poäng, iallafall jag kan se detHar någon sajnat upp och gjort något poänggrundande köp? Syns det klart och tydligt i appen hur många poäng man har tjänat hittills, eller?
Jag har gjort ett, mycket riktigt syns poäng.Har någon sajnat upp och gjort något poänggrundande köp? Syns det klart och tydligt i appen hur många poäng man har tjänat hittills, eller?
Hade varit perfekt om det inte kostade 49 kr per månad, hade precis som du skriver åtminstone gett lite poäng än inga alls.Iofs inte samma poängintjäning som kreditkortet men utmärkt som ett komplement och att kunna få poäng på vardagsinköp utan att hela tiden använda kreditkortet och nu när jag pga av stora köp i slutet av förra månaden, inte kan använda SAS MC innan dessa ”värkt ut”…så är ett ”vanligt debetkort” bra att ha! Mitt vanliga bankkort ger 0 poäng per 100 Kr…
SAS EuroBonus MasterCard fungerar i Google Pay/Wallet. Det är väl bara Amex som inte har Google-stöd?Stal några punkter som andra skrivit men har några egna också:
- Visa har bättre stöd på en del håll i världen
- Om man inte vill ha kreditkort
- Enda SAS-kortet (vad jag vet) som har Google Pay-stöd. Om man nu kör annat än Apple/Samsung men vill blippa med telefonen.
- 0.9% avgift med Lunar-kort hos Betalo fram till sista Juni, sedan 2.4%. (man ska kanske verifiera med Betalo först att detta nya kort har dessa villkor)
- "Ingen" kreditlimit - kanske lättare att göra stora inköp, med eller utan samtal till kundtjänst innan köpet.
- För att komma åt sign on-bonusen.
SAS MC stödjer inte Google Pay. Går att lägga in kortet i Wallet för onlineköp etc men inte för kontaktlös betalning med mobil/smartwatch.SAS EuroBonus MasterCard fungerar i Google Pay/Wallet. Det är väl bara Amex som inte har Google-stöd?
Då har jag vart lyckligt ovetande om detta. Har kortet inlagt men då bevisligen aldrig använt det för kontaktlös betalningSAS MC stödjer inte Google Pay. Går att lägga in kortet i Wallet för onlineköp etc men inte för kontaktlös betalning med mobil/smartwatch.
Man fick EB på bolån ocksåHar för mig det var båda, 5p på debet och 10p kredit kortet. Inte helt 100 på att minnet är helt med.