Senaste nytt

Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

När jag blev bestulen på mitt kort så krävdes köp med det fysiska kortet innan det digitala kunde användas. Det stod ingenstans utan det fick jag upptäcka själv. Det går inte heller att "låsa upp" kortet efter man har låst det av någon anledning, så jag vet inte vad skillnaden är mellan att spärra och att låsa kortet.

Hade det inte varit för att det är ett visa-kort hade jag inte använd Lunar öht men det finns några ställen i världen som bara tar visa och inte Mastercard.
I mitt alternativ så beställde jag "bara digitaltkort" till SAS, det står nu som spärrat i Apple Pay och numret laddar inte längre utan ett fint "okänt fel inträffade" dyker upp

Tidigare fanns ju SAS Travel Wallet så inte först och inte bäst, vi njöt då av 30eb/100kr efter en engångskostad. Sign-up bonus fick vi också.
Skandiabanken gav väl också eb med sitt debitkort? Eller var det bara med kreditkortet och mitt minne sviker mig?

Har för mig det var båda, 5p på debet och 10p kredit kortet. Inte helt 100 på att minnet är helt med.
Har för mig att debitkortet gav 10p/100kr när jag började samla poäng av en slump på 2010-talet att de sedan sänktes till 5p/100kr innan det lades ner

Edit: Försökt googla så kanske kom ihåg fel :rolleyes:

Last edited:
Det är alltså dyrare och ger sämre poängintjäning än det billigare kortet från SEB. Varför ska man välja Lunar?

Stal några punkter som andra skrivit men har några egna också:

- Visa har bättre stöd på en del håll i världen
- Om man inte vill ha kreditkort
- Enda SAS-kortet (vad jag vet) som har Google Pay-stöd. Om man nu kör annat än Apple/Samsung men vill blippa med telefonen.
- 0.9% avgift med Lunar-kort hos Betalo fram till sista Juni, sedan 2.4%. (man ska kanske verifiera med Betalo först att detta nya kort har dessa villkor)
- "Ingen" kreditlimit - kanske lättare att göra stora inköp, med eller utan samtal till kundtjänst innan köpet.
- För att komma åt sign on-bonusen.

Har någon sajnat upp och gjort något poänggrundande köp? Syns det klart och tydligt i appen hur många poäng man har tjänat hittills, eller?

Toppen