Senaste nytt

Lunar och SAS lanserar betalkort med EuroBonus-poäng

Känns inte aktuellt för de luttrade poängjägarna på detta forum men helt klart positivt att spektrat utökas.

Det största problemet för mig personligen är dock att det är ett debet kort.

Det funkar så där, försökte med att blippa, det nekades och nu kan jag inte längre får fram kort numret i appen, kanske skulle behövt lite mera beta

Det funkar så där, försökte med att blippa, det nekades och nu kan jag inte längre får fram kort numret i appen, kanske skulle behövt lite mera beta

När jag blev bestulen på mitt kort så krävdes köp med det fysiska kortet innan det digitala kunde användas. Det stod ingenstans utan det fick jag upptäcka själv. Det går inte heller att "låsa upp" kortet efter man har låst det av någon anledning, så jag vet inte vad skillnaden är mellan att spärra och att låsa kortet.

Hade det inte varit för att det är ett visa-kort hade jag inte använd Lunar öht men det finns några ställen i världen som bara tar visa och inte Mastercard.

Det går väl att koppla ett särskilt EB program till vanligt betalkort sedan tidigare. Dock är butikerna i detta program väldigt få.

Toppen