Senaste nytt

Lufthansas Premium Ekonomi = Succé

När jag var på väg att boka ARN-SFO/LAX-ARN så skulle det bli N på långa flygen (PE) och Y på korta hoppen (Eko)

Men visst kan det bero på olika saker :)
Bryt mot agehalls första budord så ska du få se vad som händer. :)

Bokar man de högre bokningsklasserna i Premium Economy så får man Business på anslutningsflyget, annars är det Economy som gäller.
Nej det stämmer inte. Även med G blir man blir man bokad i Y på feedern till/från Skandinavien. Skull jag ha fel får du gärna påvisa det då jag haft många G-klass men alltid blivit bokad i Y.

Nej det stämmer inte. Även med G blir man blir man bokad i Y på feedern till/från Skandinavien. Skull jag ha fel får du gärna påvisa det då jag haft många G-klass men alltid blivit bokad i Y.
Kan möjligtvis endast gälla för bokningsklass E. Men är osäker.

Kan möjligtvis endast gälla för bokningsklass E. Men är osäker.
Nja, även för E blir det Y inom Europa.
LH-E-Y.png

Det finns inga Busines class på UK inrikesflyg av British Airways om jag inte minns helt fel.

Ganska sant. Jag flög GOT-LHR-MAN för två veckor sedan i Economy. Helt korrekt är att det inte fanns business inrikes, eftersom jag på min ekonomibiljett satt på rad 1, troligen pga av guld-status. Jag kan även rapportera att BA fortfarande servar GT inrikes, släng er i väggen S...S:D:D:D

När det gäller LH och PE har jag sett att anslutningsflyg i economy har hyfsad intjäning till M&M i lägsta bokningsklass.

När det gäller LH och PE har jag sett att anslutningsflyg i economy har hyfsad intjäning till M&M i lägsta bokningsklass.
Eftersom det bokas i Y på LH så ger det ju 1250 miles + eventuell executive bonus till M&M.
En annan detalj, som inte är publicerad men som verkar gälla, är att man får HON miles för Premium economy på LH.

Har kört LH premium eco två varv till sydamerika nu och båda gångerna har det efter boarding funnits lediga stolar som dom bjuder ut till försäljning för 350 EUR/väg om man uppgraderar från eco. Gillar produkten som sådan men stolens avsaknad av svankstöd har jag problem med.

Sorry för dum fråga, men har alla 747-400 PE säten? Jag kollade på seatmap på LH:s sidor, och där ser det ut som 2-4-2 konfiguration - är det då PE? Verkar inte så Premium med 4 i mitten. Kanske fel tråd att fråga i men hur är LH PE jämfört med BA WTP?

Även BA har 2-4-2 i WTP i sina 747-400 (vilket de ju även har i Club World...)

Visst är det Premium Economy - men fortfarande Economy ;-)

Toppen