Senaste nytt

Lufthansas catering strejkar

Men just nu är ju det helt korrekt? Med sådan servering spelar de ju ingen roll var gränsen mellan economy och business går?
Nu vet jag inte vad du tror serveras i ekonomi, men av vagnen som gick bak att drömma så var det en KitKat vardera :D

Man får ju iaf ge Lufthansa, de segmenterar upplevelsen!

Har ett par flyg med LH på tisdag hem från Bukarest (OTP-MUC-ARN).
Hur det är med LH-lounge i Bukarest har jag inte koll på men det löser
sig. De lär väl inte ha löst problemen tills dess..

Men just nu är ju det helt korrekt? Med sådan servering spelar de ju ingen roll var gränsen mellan economy och business går?
Gardinen är väl ändå till för att ge affärsklassresenärerna lite privacy, och inte för att ekonomi inte ska se vad som serveras där framme. Värdinnorna klarar dessutom av att differentiera serveringen även om det bara sitter en plastskylt på stolen ;) Jag skulle säga att gardinen fyller sin funktion även om det inte serveras något alls

LH833 CPH-FRA serveras KitKat till alla vid ombordstigning. Får se om det blir nån frukost utöver det.

Edit: ingen servering

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
LH833 CPH-FRA serveras KitKat till alla vid ombordstigning. Får se om det blir nån frukost utöver det.

Edit: ingen servering

Edit2: det var frukost trots allt. Innan boarding ber CC om ursäkt för att det inte finns någon servering, och sen väl uppe i luften serveras detta.

Attachments

• 7980AE5A-D8CE-445F-8545-A227CF296373.jpeg
    7980AE5A-D8CE-445F-8545-A227CF296373.jpeg
    72,2 KB · Visningar: 318
  • Gilla
Reactions: Gus
Allvarligt hur svårt är det att beställa catering från utestationer. Har förflutet från både från catering Arlanda samt SAS onboard service Arlanda i min ungdom,nu läänge sedan. Problem som dessa löstes ad hoc. Tex stängt Kastrup pga väder fick vi drösvis med flyg till ARN. Fixade cold meals mm. Inga minipåsar ostchips eller Kitkat choklad som nu till Barcelona.
Har en konspiratorisk teori att Lufthansa gör inget då de måste tjäna rejält på uteblivna catering kostnader

Allvarligt hur svårt är det att beställa catering från utestationer. Har förflutet från både från catering Arlanda samt SAS onboard service Arlanda i min ungdom,nu läänge sedan. Problem som dessa löstes ad hoc. Tex stängt Kastrup pga väder fick vi drösvis med flyg till ARN. Fixade cold meals mm. Inga minipåsar ostchips eller Kitkat choklad som nu till Barcelona.
Har en konspiratorisk teori att Lufthansa gör inget då de måste tjäna rejält på uteblivna catering kostnader

Japp, men nu är ju inte Arlanda en outstation för SAS. Hade ni idag lastat några hundra lådor extra så hade det inte varit någon big deal. Likaså om ett bolag som har befintligt avtal skulle behöva extra mat, typ om Thai plötsligt skulle ha en reroutad extramaskin.

Men om det nu ska skaffas catering så ska avtal tecknas, logistik ska lösas, porslin ska flygas fram och tillbaka etc. Jag kan förstå att LUfthansa inte vill ha vagnar, porslin och liknande drällande i Frankfurt och München som de måste hantera på något sätt. Tänk på alla shorthaul Lufthansa flyger. Ska du helt plötsligt ha grejer från kanske 200 olika outstations stående? Alla med olika glas, bestick och liknande. Och vem ska hinna styra upp de avtalen innan LSG tycker det är kul att jobba igen?

Dessutom, vad tror du cateringanställda tycker om att något sådant sker? Situationen kommer ju inte bli bättre.

Helt rätt. Full catering på tex en380. a är inget man snabbt improviserar fram.
Däremot servera en Kitkat på morgonflight 06.45 CPH FRA anser jag inte vara OK. Ta en uplift på polarrullar Wasa knäckemacka eller liknande lite mer matigt i frukostväg kräver inga större förberedelser.
Likaså Senator loungen FRA erbjöd vattenflaska vid utgången som enda take away. Detta är likgiltighet mot oss resenärer menar jag.

Toppen