travelmode
Medlem
Stort tack för alla svar och tips! Detta forum är helt enastående!
(Synd att jag inte hittade hit betydligt tidigare)
(Synd att jag inte hittade hit betydligt tidigare)
Det beror även på varifrån man flyger. För serverar verkligen Swiss varm mat från CPH, eller krävs det ARN för det?Sen ska man kanske också titta på skillnaden på matarflyget till ZRH/FRA från utgångsflygplatsen. Swiss har varm mat och champagne. Lufthansa har små tapas...
Och på dealen från Oslo är det väl SAS Plus som kör första benet, d v s ingen varm mat, ingen Champagne, ingen prioboarding, ingen seat block, inget wifi, ingen polarrulle.Sen ska man kanske också titta på skillnaden på matarflyget till ZRH/FRA från utgångsflygplatsen. Swiss har varm mat och champagne. Lufthansa har små tapas...
Nej.För serverar verkligen Swiss varm mat från CPH
Swiss flyger väl på Oslo? Såg i vart fall en Swisskärra där i december.Och på dealen från Oslo är det väl SAS Plus som kör första benet
Jag syftade på Dr. Miles post;Nej.
Swiss flyger väl på Oslo? Såg i vart fall en Swisskärra där i december.
Om ni kan ta er till Oslo, så finns det SAS & Lufthansa Business class deal för ca 9.000 NOK inkl. skatter.
[Business class] Norge-Dubai T/R, SAS & Lufthansa, fra 9.000 NOK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Sträckorna mellan Tyskland - Dubai flygs av Lufthansa.
Det beror även på varifrån man flyger. För serverar verkligen Swiss varm mat från CPH, eller krävs det ARN för det?
Från Göteborg är det 4/6 gånger Fokker 100 operated by Helvetic, vilket inte är mitt favorit plan. På den sträckan har fått kall mat. Så det finns mycket att ta hänsyn till, även om jag hade valt Swiss ändå...
Nja, men det kan vara olika avstånd som gäller. Ofta märks det att Arlanda ligger betydligt längre bort från Europa. Det är samma sak med Brussels. CPH/GOT ligger i intervallet för korta, medan Stockholm på långa.Absolut. Swiss kör varm mat på vissa destinationer (ARN iaf). Lufthansa kör samma tråkiga tapastallrik på alla destinationer.
Lufthansa har ett system med sex olika nivåer för catering inom Europa. Utbud beror bland annat på avgångstid, resans längd, konkurrens på sträckan.Nja, men det kan vara olika avstånd som gäller. Ofta märks det att Arlanda ligger betydligt längre bort från Europa. Det är samma sak med Brussels. CPH/GOT ligger i intervallet för korta, medan Stockholm på långa.
Lufthansa kör inte alltid kall mat. Lissabon och Madrid är exempel på destinationer då varm mat erbjuds.