Senaste nytt

Lufthansa & SWISS, dag & natt...

Finns säkert en massa skäl för det. Man kan ju inte bortse från att tidigare ägare till Austrian var staten Österrike som möjligtvis hade synpunkter på detta. Utöver statliga preferenser finns det väl fortfarande nationell identitet knuten till båda dessa bolag.

Finns en annan teori, en konspiratorisk Lufthansagruppen teori som skulle kunna komma från Lufthansas egen fan club på Businessclass... Företagsledningen i Austrian och Swiss har kämpat för att få HON miles på sina ID-biljetter internt i verksamheten. Under "SCORE" programmet, har detta misslyckats, och nu måste de bita i det sura äpple och inte bara flytta på sig, men också förlorar den icke-existerande möjligheten att tjäna miles på ID-resor.. ;)

Eftersom vi inte har fått veckans konspirationsteori om Lufthansa, tänkte jag att det var dags att jag bjuder på en egen teori :p

Finns en annan teori, en konspiratorisk Lufthansagruppen teori som skulle kunna komma från Lufthansas egen fan club på Businessclass... Företagsledningen i Austrian och Swiss har kämpat för att få HON miles på sina ID-biljetter internt i verksamheten. Under "SCORE" programmet, har detta misslyckats, och nu måste de bita i det sura äpple och inte bara flytta på sig, men också förlorar den icke-existerande möjligheten att tjäna miles på ID-resor.. ;)

Eftersom vi inte har fått veckans konspirationsteori om Lufthansa, tänkte jag att det var dags att jag bjuder på en egen teori :p

Jag vill bara tillägga att min källa är en "kompis" som var praoelev på Lufthansa Ground Handling som bagagekille på out-station Mumbai ca 1999. Han jobbade exakt en förmiddag då han fick gå hem eftersom han hävdade bestämt att han bara lyfte väskor på under 8 kg, och att Lufthansa hade lovat honom Station Manager rollen under praoperioden. Han hävdar bestämt att han inte har något emot Lufthansa, och får all sin information från säkra källor...

Eftersom vi inte har fått veckans konspirationsteori om Lufthansa, tänkte jag att det var dags att jag bjuder på en egen teori
Det ryktas även om att kraven för Senator kommer att höjas tillbaka till 130K för Europeiska medlemmar, samt att man snart ska sänka andelen status miles på de billigare Economy biljetterna. Alla bokningsklasser förutom Y B M H U kommer från och med den 1 Oktober att ge 50% status miles av andelen award miles som tjänats.

Det ryktas även om att kraven för Senator kommer att höjas tillbaka till 130K för Europeiska medlemmar, samt att man snart ska sänka andelen status miles på de billigare Economy biljetterna. Alla bokningsklasser förutom Y B M H U kommer från och med den 1 Oktober att ge 50% status miles av andelen award miles som tjänats.
Helt rätt av LH.

Den har aldrig under mina 15 år som medlem varit 130k för Europeiska medlemmar. Däremot har tyska medlemmar haft det kravet på sig.

Jag tror om ändringar kommer, så kommer dessa med längre förbehåll. Jag tror (hoppas?) att Miles & More har lärt att 6 månader krävs för omfattande ändringar.

Är det din polare från USA eller!?

Precis.. Han som är onkolog, gynekolog, pediatriker, neurolog, allmän medicinare och allmän kirurg samtidigt som han undervisar på Harvard, Stanford, Columbia OCH är rådgivare åt alla topp 10 läkemedelsföretag... Självklart, allt på en 40 timmars vecka..Han råkar aldrig ha intygen från detta någon stans.

Baron von M.....

Den har aldrig under mina 15 år som medlem varit 130k för Europeiska medlemmar. Däremot har tyska medlemmar haft det kravet på sig.

Jag tror om ändringar kommer, så kommer dessa med längre förbehåll. Jag tror (hoppas?) att Miles & More har lärt att 6 månader krävs för omfattande ändringar.
Instämmer, har heller inget minne av att 130,000 miles gällt för Europeiska medlemmar.

Personligen är jag väldigt tveksam till att de skulle ändra nivån för SEN igen. Mer troligt att de bara justerar intjäningen, enligt @Jonas C.
Att sänka intjäningen ger ju även indirekt ett lägre tryck på awardresor också.
En annan detalj som jag tror kommer förr eller senare, och som är väldigt välkommen, är att det införs ett krav på antal statusmiles intjänade med bolag som har M&M som program.

Toppen