Ja, men i tysk stil så blir det säkert minst 10 segment och 30,000 statusmiles.Ett minimum a la BAEC borde i alla fall finnas.. Typ 4 segment...
Det i sig är ju inga konstigheter om man är en frekvent resenär... @agehall
Ja, men i tysk stil så blir det säkert minst 10 segment och 30,000 statusmiles.Ett minimum a la BAEC borde i alla fall finnas.. Typ 4 segment...
Logiskt med tanke på det förändringar som skett i M&M samt trenden bland alla program.Det ryktas för övrigt om att en tredje bokningsklass i First Class kommer att tillkomma. Rabatterad First Class kommer från och med den 1 Oktober att bokas i R som ger 150%. ID-resor i Business (som i dagsläget använder R) kommer att bokas i I, dvs samma klass som award Business. ID-Economy bokas sedan ett par månader sedan i X, då N numera används för Premium Economy.
Kommer nog bli svårt att nå/behålla Senator för de som reser mycket på rabatterad First framöver… Men det är ju trots allt i linje med Lufthansas logik. En billig First Class biljett ska inte ge mer än en dyrare full pris Business.
Jag tycker det är fullt logiskt att centralisera företagsledningen. Jag är förvånad över att det inte har hänt tidigare, och att det finns flera synergieffekter inom gruppen man borde ha gjort nåt tidigare. Som t.ex. co-location på flygplatser, gemensam IT. Fattar inte att det har tagit Swiss 10 år att flytta till Amadeus (om inte avtalen med HP/EDS ställer till bekymmer).
Världen är föränderlig....konstant..
Det är inget konstigt att olika varumärken har olika utbud trots att de ingår i samma koncern. Inte förväntar du dig en Audi A8 om du köper en Skoda.Funderar också lite på detta. Och även varför det råder olika regler och service-nivåer inom Lufthansa-gruppen. Exempelvis kan man undra varför inte bolagen inom Lufthansa-gruppen inte kan ha samma intjäningstabeller till andra bolag? Varför olika serviceutbud i lounger och ombord: Lufthansas senator-lounger serverar champgane på förfrågan vilket inte OS/LX gör (så vitt jag vet). Men LX serverar champagne ombord inom Europa något som bara Lufthansa skrattar åt och glatt häller upp lite sekt... Och utöver det all backoffice-funktionalitet som verkar vara helt olika uppsatt beroende på bolag.
Det är inget konstigt att olika varumärken har olika utbud trots att de ingår i samma koncern. Inte förväntar du dig en Audi A8 om du köper en Skoda.
Det är inget konstigt att olika varumärken har olika utbud trots att de ingår i samma koncern. Inte förväntar du dig en Audi A8 om du köper en Skoda.
Jag störs bara om man försöker mörka ursprunget (LH:"Well, it's not really allowed to be called champagne ..." AA (PDB domestic) "Yes, it's real champagne. From California, I think")