Trodde från början att Lufthansa motarbetade ombokningen, men allt eftersom så har de visat sig att de försöker hjälpa till så mycket de kan ( och lite till). Nu sist jag ringde så informerade Lufthansa att jag har ända till avresedagen på mig att få till ombokningen, det är inget som man säger om man vill att jag skall lägga ned mina försöka att få ombokning.
Travelstart har dock mer och mer tydligt motarbetat ombokningen. De avslutar många mail med t ex "Before we can proceed with the refund, you need to reply back to this email that you have received this information.Tror att de hoppas att jag skall svara att jag fått infon i mailet och inte tydligt skriver att jag inte accepterar återbetalning. De varvar mail-svaren med att Lufthansa inte godkänner ombokningen med andra förklaringar tex i ett mail säger Travelstart att Lufthansa enligt sina guidelines ställde ut ombokningen som sedan inte kunde genomföras därför att Copa airlines (Ett flygbolag som inte kommer att användas i den nya bokningen) ställt ut de ursprungliga biljetterna. Lufthansa säger att de inte kunde ta ut biljetter därför att Travelstart äger reservationen/bokningen. Travelstart har ju tydligen inget problem med att avbeställa biljetterna som ställts ut av Copa airline så de borde kunna göra en ny reservation och se till att nya biljetter ställs ut av t ex Lufthansa. Travelstart säger också att Copa airlines inte kan erbjuda ombokning vilket förmodligen är sant, men helt irrelevant.
Skickade ett svar till Travelsstart där jag sa att min uppfattning är att Travelstart ensamt är ansvariga för att ombokningen tar så lång tid eftersom de ger vilseledande information och skapar otydlighet om vem som skall göra vad. Skrev också att jag skrivit inlägg i ett forum kring frågan och att inlägget fått mer än 4000 visningar och att jag funderar på nästa steg. Skickade sedan detta vidare till Etravelis presschef som borde vara intresserad av vad som skrivs om Travelstart, men inget svar. Fick kalla kårar då jag en dag senare skulle svara på ett mail från Travelsstart och fick tillbaka ett meddelande att mitt mail inte godtogs av deras server. Ringde då Travelstart som svarade och sa att det måste ha varit ett tekniskt fel, mitt ärende är fortfarande öppet.
Skall kolla min hemförsäkring angående advokat hjälp. Nu verkar det tydligare än någonsin att Travelstart medvetet hindrar ombokningen.