Det har blivit allt mer attraktivt faktiskt. Vill flyga nya SAS Business och det blir faktiskt billigare att göra några mileage runs till Spanien i PLUS för EB Diamond och använda poängen för en Best Availability award än att köpa en biljett rakt av. Kanske något inför nästa år![]()
Det kaenns som att Eurobonus efter man aendrade till 100% poaeng paa samtliga Economy, har gaatt emot stroemmen och bara har blivit baettre medan andra FF-program har gjort enhancements....
Mvh
/NotRyan
Jo frågan är vem som räknar fel? SAS eller "de andra".
Troligtvis ingen, eller alla.
Senator förklarar det ganska bra i inlägget efter ditt. Förutsättningarna är tämligen olika mellan ett Skandinavien styrt av Jante jämfört med det germanska mellaneuropa där det är helt i sin ordnung att Dr. Gråhår vars företag betalar mycket mer för hans biljett får en mycket bättre behandling. Detta avspeglar sig naturligtvis i bonusprogrammen också...
Jag satt precis och tittade pa detta, aker man mest eko i europa sa lar EBD vara betydligt enklare fortfarande. Nu har jag kanske/sakert raknat fel men jag har precis flygit fran MAN till ARN via MUC - detta skulle ge mig 250 miles till M&M, dvs 500 miles t/r. Jag skulle isafall behova aka 200 t/r MAN-MUC/FRA-ARN eller 800 Legs for att na senator i M&M. Med SAS racker 90 legs eller 23 t/r.Med tanke på försämringen av intjäningen för Eurobonus så ligger nog M&M bättre till nu.
Efter snart 11 månader med Diamant är det i princip ingen skillnad på EBD och EBG....
Med tanke på försämringen av intjäningen för Eurobonus så ligger nog M&M bättre till nu.
Efter snart 11 månader med Diamant är det i princip ingen skillnad på EBD och EBG....