Senaste nytt

Lufthansa Senator vs Eurobonus Diamond

Om jag drev flygbolag skulle jag helt klart göra som Lufthansa. Premiera de jag faktiskt tjänar pengar på. Hur mycket jag än avskyr det personligen, för mina egna önskemål och behov, så förstår jag varför man ger olika beroende på vilken bokningsklass man köper. Det är ju ganska sunt. Räcker ju med att man kollar på sitt eget jobb så inser man att de kunder som betalar mest brukar man kanske hoppa lite högre för. :)

Vi här på BC är nog inte de man vill ha som kunder i alla lägen. ;)

Last edited:
Om jag drev flygbokag skulle jag helt klart göra som Lufthansa. Premiera de jag faktiskt tjänar pengar på. Hur mycket jag än avskyr det personligen, för mina egna önskemål och behov, så förstår jag varför man ger olika beroende på bilken bokningsklass man köper. Det är ju ganska sunt. Räcker ju med att man kollar på sitt eget jobb så inser man att de kunder som betalar mest brukar man kanske hoppa lite högre för. :)

Vi här på BC är nog inte de man vill ha som kunder i alla lägen. ;)
Bra att det finns folk här som ser saker i lite perspektiv.

Jag är också glad för alla kampanjer, deals och annat som finns men det är lite hårt att såga ett helt program bara för att det inte passar in på inbitna poängjagare, det är ju inte därför programmen skapades. Visst finns det en verklighet att hantera också och trots allt är Lufthansa ett av Europas mest stabila flygbolag. Det finns inget som heter en gratis lunch.

Jag nyfiken på vilket sätt SAS manifesterar status på det skandinaviska viset enligt NotRyan. Berätta mer.

Mellanmjölk är väl typiskt skandinaviskt. Det är lite fult att visa att någon har mer status, därför skulle det vara oskandinaviskt att tilltala med namn o.s.v... Det är inget som är specifikt för SAS....

Till och med Pandions blir ju bara högst diskret uppmärksammade när dom blir det....

Jag gillar inte Mellanmjölk.... :)

Mvh
/NotRyan

Last edited:
Personligen kan jag inte se varför status på Miles & More är giltigt under minst två år och två månader när de enligt dig premierar kortsiktig lönsamhet.

Jag syftar främst på den senaste tidens "enhancements" där man publicerar en ny intjäningstabell på årlig basis. Samtidigt höjer man priserna på de lägsta bokningsklasserna, exempelvis P som har gått från att endast användas som promotional fare till att ersätta Z. Engångskunden bryr sig inte om att han får 100% intjäning på en P-biljett för 30 000kr, medan den lojale kunden förmodligen går till ett annat flygbolag. Vill man bygga upp lojalitet så måste det ske på ömsesidiga villkor, vilket inte är fallet hos Lufthansa.

Imponerande. Kan som mätpunkt tala om att KLM idag inte ens försökte tilltala mig med namn. Manifestet var inte ens i närheten av serveringsvagnen...

Imponerande. Kan som mätpunkt tala om att KLM idag inte ens försökte tilltala mig med namn. Manifestet var inte ens i närheten av serveringsvagnen...

Aeroflot var å andra sidan riktigt duktiga på att tilltala statuspassagerare (FB Gold) vid namn och ta måltidsbeställningar i förväg.

Toppen