Senaste nytt

Lufthansa/SAS säger att jag inte var med på flighten...

Jo, det spelar roll. Eller - det spelar ingen roll i bemärkelsen att det ändå inte fungerar. Checkar man in med SAS, flyger med Lufthansa och vill posta sina miles till Eurobonus fungerar det ju nästan aldrig. #avgå

Lufthansa.com eller sas.se. Amadeus alltså. Det är oviktigt. EB-numret ligger korrekt i SAS incheckningssystem. Antar att SAS inte fixar någonting nu i väntan på det nya systemet.

Last edited:
Jag har en fråga till någon expert här.

Kommer jag ha problem när mitt Eurobonus står i Andreas Eriksson men när jag reser heter jag: Xxxxxxx Andreas Eriksson, som passet.
Kommer jag inte få poäng utan att behöva krångla och skicka boardingkort hit och dit?

Kan det bli problem med Optiontown på något konstigt vänster också? nog för att bonuskortet inte har koppling till OT men lika bra jag frågar.

Last edited:
Optiontown = inget problem.
Eurobonus = problem.
Bättre att du ändrar i din Eurobonus-profil så att du har samma namn där som du använder för att boka biljetter.

Andreas, som svar på din fråga.

Står det Andreas Eriksson på ditt EB kort och ***** Andreas Eriksson i bokningen, då får du problem med intjäningen av poäng, men inte för incheckning och boardingkort.

Hur det funkar med Optiontown vet jag ej. Dom går väl på bokningsreferensen?

Mitt bästa tips är att se till att ha kortet inlagt i bokningen INNAN flygningen, så du slipper checka in vid disk osv, samt att namnet på kortet överensstämmer med namnet i bokningen.

Intressant synpunkt, som jag försökt göra SAS uppmärksammt på. Det går nämligen INTE att lägga till EB-nummer på SAS/EBs hemsida. Jag har ofta det här problemet när firmans resebyrå bokar flyget...(jag vill inte att min resebyrå och arbetsgivare ska få kännedom om mitt EB-medlemskap). Suck! :(

Toppen