Senaste nytt

Lufthansa plusgrade erfarenheter ?

Andreas.Net

Medlem
Hej, jag skall snart iväg på en jobbresa till Indien och jag skall flyga LH via Frankfurt till Mumbai, jag har bokat Ekonomi eftersom vår reseploicy endast tillåter detta, men jag är rätt sugen på att uppgradera till åtminstånde Premium Economy men helst Business på den långa flighten.
Tidigare har jag endast erfarenhet av plusgrade på SAS, så jag är lite nyfiken på om någon har testat detta hos lufthansa och i så fall vad utfallet har blivit ?
Just nu är billigaste budet ca 5000 för att uppgradera till Business och 1600 för att uppgradera till Premium Economy.

/Andreas

Bara använd en gång. Fanns ganska gott om platser lediga till försäljning, efter Plusgrade körning var business i princip full. Jag fick plats trots lägsta budet.

Min fru är i Indien nu på hennes biljett lyckades jag betala 2400kr per väg för uppgradering till Premium Economy, fanns fast pris till Business också men minns inte vad det var för kostnad, inte provat att buda med Lufthansa.

Min fru är i Indien nu på hennes biljett lyckades jag betala 2400kr per väg för uppgradering till Premium Economy, fanns fast pris till Business också men minns inte vad det var för kostnad, inte provat att buda med Lufthansa.
Jag kollade nu och fast priset för uppgradering ca 7000 för Premium Economy och 12000 för Business så det är för dyrt anser jag, kör på budgivning istället.

En grej jag funderar på är ju om det kan vara en nackdel att jag lagt bud på både Premium Economy och Businessclass, rent logiskt borde det väl inte spela roll tänker jag ?

Beror på om du vill hamna i premium eco. Har du fått tag på ett bra säte i ekonomi, kanske det inte är värd x kr för en lite bättre måltid.
Nja, helst vill jag naturligtvis hamna i business, men jag vill åtminstone slippa economy. Det jag funderar på är om mina chanser att mitt bud till business påverkas något, antingen negativt eller positivt när jag har ett annat bud samtidigt?

Toppen